Kipu peppuseksissä
Kokeilimme poikaystävän kanssa peppuseksiä. Hän hyväili minua ensin liukkarilla kostutetulla sormella ja työnsi peniksen peppuuni, vasta kun pyysin sitä. Peniksen sisään vieminen tuntui ihan miellyttävältä, mutta ulos vetäminen sattui, vaikka tahti oli hyvin hidas. Terska tuntui hankaavan liian voimakkaasti pepussani. Kondomia käytettiin. Mikähän siinä oli vikana, vai eikö peppuseksi vain sopinut minulle?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hyvä juttu, että olette huolehtineet liukuvoiteen ja kondomin käyttämisestä sekä edenneet hitaasti peppuseksissä. Ikävää, jos peniksen vetäminen pois sattui. Jokaisen keho on erilainen ja siksi jokaisen keho myös reagoi omalla tavallaan peppuseksiin. Kipu voi johtua esimerkiksi yksilöllisistä rakenteellisista seikoista, liukuvoiteen määrästä tai koostumuksesta, asennosta tai kehon ja lihaksiston jännitystilasta. Myös muitakin syitä voi olla taustalla ja kokemukset saattavat vaihdella eri seksikerroilla.
Peppuseksiä ei ole pakko harrastaa, mikäli koet, että peppuseksi ei tunnu itsestä hyvältä. Poikaystävälle kannattaa kertoa, jos jokin tuntuu epämiellyttävältä tai sattuu. Yhdessä voitte jutella, millaiset seksitavat sopisivat molemmille tai päästäisiinkö asiassa johonkin molempia miellyttävään kompromissiin. Halutessanne voitte kokeilla uudestaankin peppuseksiä esimerkiksi hyväilemällä peräaukkoa vain sormin. Myöhemmin voi testata peppuseksiin soveltuvaa seksilelua, joka ei ole malliltaan suurimmasta päästä. Näin oppii erottamaan, millainen hyväilytapa on mieleistä ja saattaa myös huomata jo varhaisessa vaiheessa, jos jotakin tapaa pitää muuttaa. Myönteisten kokemusten kautta kehokin saattaa olla rennompi, jos päätätte kokeilla joskus peppuseksiä uudestaan.
Mikäli asia huolettaa sinua, voit ottaa tilanteen puheeksi terveydenhoitajan kanssa. Jos tilanne vaikuttaisi jotenkin omaan tai parisuhteenne hyvinvointiin, olette tervetulleita juttelemaan neuvontapuhelimeen kanssamme. Peppuseksiin liittyvistä turvallisuusseikoista voitte lukea yhdessä vielä täältä.
Neuvonnan tiimi