Kireä esinahka aiheutti kovasti kipua erektion aikana. Urologin vastaanotolla suoritetun...
Kireä esinahka aiheutti kovasti kipua erektion aikana. Urologin vastaanotolla suoritetun tarkastuksen jälkeen minulle tehtiin ympärileikkaus, josta olen hyvin toipumassa. Mietin, että vaikuttaako esinahkan puuttuminen terskan kuivumiseen, josta mahdollisesti olisi haittavaikutuksia. Voiko pesulla käynnin jälkeen käyttää terskaan esim. voidetta. Mikäli kyllä, niin minkälainen voide olisi sopivaa. Ennen leikkausta syntyi hiertymiä esinahkaan, jolloin käytin Bebanten voidetta.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että olet jo käynyt urologilla ja olet saanut tilanteeseesi apua. Ympärileikkauksen jälkeen terska saattaa kuivua, sillä terska ei ole enää esinahan peitossa ja kuivuu siksi helpommin. Terska saattaa myös hiertyä helpommin näin aluksi.
Alueelle voi suihkun ja kuivaamisen jälkeen levittää painelemalla tavallista apteekin perusvoidetta, esimerkiksi Humektania. Yleensä tilanne paranee ihan tällaisella hoitomuodolla. Jos sinua jäi kuitenkin mietityttämään alueelle sopivat hoitomuodot, saat parhaimmat ohjeet juuri sinun tilanteeseesi vielä kääntymällä lääkärin puoleen.
Mukavaa kuulla, että olet toipumassa hyvää vauhtia. Hyvää vointia sinulle jatkossakin.
Neuvonnan tiimi