Kivekseni
Tää on tosi outoa mutta mulla tuntuu kiveksissä pientä kipua jos mietin jotain että jollakin käy kipeää vaikka että esim. Kaverilleni olisi pistetty rokotus käteen nii jos olisin lyönyt sitä siihen kohtaan ja hän sanoisi siitä nii tuntuu kuin tulis kylmät väreet ja käy kiveksiin ja tää on niin outoa voisitteko auttaa

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Vaikuttaa siltä, että olet empaattinen ihminen ja osaat asettua toisen asemaan tuntemalla tietynlaista sympatiakipua. Koetko itse, että olet luonteeltasi sellainen, joka osaa asettua toisen asemaan helposti? Tässä ei ole mitään pahaa, mutta toki se voi kuormittaa sinua itseäsi. Yleensä tällaiset kertomasi kivut ja kylmänväristykset menevät nopeasti ohi. Ilmeisesti näin tapahtuu myös sinullakin, kun et maininnut viestissäsi mitään pidempiaikaisia tuntemuksia.
Mikäli asia haittaa elämääsi tai haluat tarkastella tuntemuksiasi fyysisen ja psyykkisen ulottuvuuden kautta, on hyvä olla yhteydessä terveydenhoitajaan. Myös turvallisen aikuisen kanssa kannattaa aina jutella huolistaan, jos asia painaa kovin mieltäsi. Mitään hävettävää ei ole, sillä ihmiskeho on ihmeellinen kokonaisuus.
Voi hyvin nyt ja jatkossa!
Maija Nieminen