Klikkasin eilen aamulla itseni vahingossa jollekkin uppo-oudolle pornosivulle. Katselin googlen...
Klikkasin eilen aamulla itseni vahingossa jollekkin uppo-oudolle pornosivulle. Katselin googlen kuvahausta ihan normaaleja aikuisten välisiä kuvia, kun vahingossa osuin yhteen osoitteeseen ja päädyin sivulle. Nyt minua ahdistaa valtavasti. Mitä täytyisi tehdä? En nähnyt mitä sivulla oli, koska poistuin äkkiä.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Onpa ikävää kuulla, että olet nähnyt sinua ahdistavaa materiaalia. Näin voi joskus käydä netissä ihan vahingossakin. Olet tehnyt aivan oikein poistuessasi sivuilta, sillä omia tuntemuksiaan kannattaa kuunnella näissä asioissa. Kohdatessaan sopimatonta materiaalia netissä, voi asiasta ilmoittaa myös sivujen ylläpitäjälle.
Oletko jutellut asiasta kenenkään muun kanssa tilanteen jälkeen? Ahdistus on niin kurja olotila, että sen kanssa ei yksin tarvitse pärjätä. Voisitko kertoa asiasta jollekin läheisellesi, joka osaisi tukea sinua juuri sinulle sopivalla tavalla? Asiaa ei tarvitse häpeillä, sillä et ole tehnyt mitään pahaa tai väärää. Jos tutuille puhuminen tuntuu haastavalta, olisiko sinulla mahdollisuutta soittaa meille Sexpoon? Meille voi kertoa asioita luottamuksellisesti ja nimettömästi. Puhelinneuvonnan yhteystiedot löydät täältä.
Toivottavasti sinulla on jo parempi olo ja ahdistus on lieventynyt. Mikäli ahdistus olisi jatkuvaa, on hyvä jutella asiasta terveydenhoitajan kanssa. Tänne on myös koottu lyhyitä harjoituksia, joilla voi lieventää ahdistunutta oloa. Voi hyvin!
Maija Nieminen