Kondomien käyttö pyllyseksissä
Voidaanko pyllyseksissä käyttää ihan tavallisia kondomeja? Kestääkö ohut kondomi ehjänä? Eikö kondomilta vaadita enemmän, kun yhdyntä tapahtuu pyllyyn? Onko pyllyseksiä varten tehty tavallista vahvempia kondomeita?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Pyllyseksissä on tärkeää käyttää kondomia ja liukuvoidetta. Pyllyseksiin suositellaan usein paksumman kondomin käyttöä. Kondomi itsessään on kuitenkin tehty kestäväksi, joten myös tavallinen ja ohutkin kondomi käyvät pyllyseksissä suojaksi.
Sopiva määrä liukastetta vähentää kitkaa ja helpottaa pyllyseksiä. Vääränlaisen liukuvoiteen, tai liian nopeasti haihtuvan liukuvoiteen, käyttö voi vaatia enemmän kestävyyttä kondomilta. Siksi oikeanlainen liukuvoide on hyvä huomioida. Pyllyseksissä kannattaa käyttää silikonipohjaista liukuvoidetta, koska se suojaa herkkää limakalvoa. Lisäksi liukuvuus pysyy pidempään yllä silikonipohjaisissa liukuvoiteissa.
Pyllyseksiä varten on suunniteltu sekä kondomeja että liukuvoiteita. Niihin voi tarkemmin tutustua erotiikkaliikkeissä tai netissä. Lisätietoa pyllyseksistä saat täältä.
Neuvonnan tiimi