Kondomin jääminen vahingossa pois seksin aikana
Hei!
Minulla olisi kysymys liittyen erääseen yhden illan juttuun, joka minulla oli noin vuosi sitten. Harrastimme tämän illan aikana seksiä kaksi kertaa, joista ensimmäisellä kerralla laitoin kondomin ihan normaalisti, toinen seksikerta meni kuitenkin hetken huumassa ja kortsu jäi pois, ja jäi mietittyttämään että teinkö jotain väärin? Eikö ehkäisy kuitenkin ole yhteinen asia, ja hänen olisi myös pitänyt olla paremmin hereillä? Olen potenut huonoa omatuntoa tästä.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hyvä juttu, että toimitte vastuullisesti ja käytitte kondomia ensimmäisellä kerralla. Kondomi ehkäisee raskauden alkamisen lisäksi myös seksitautien tarttumista. Ehkäisy ja seksi on yhteinen asia, joten kuten sanoit, vastuu seksitilanteissa on molemmilla. Hetken huumassa kondomin käyttö saattaa unohtua. Ymmärrettävästi tilanne voi harmittaa, mutta kyseessä oli vahinko, joten ethän syytä liiaksi itseäsi.
Sinulla on lupa antaa itsellesi anteeksi. Valitettavasti emme pysty palaamaan ajassa taaksepäin muuttamaan tapahtumia. Omia tunteitaan kannattaa avata jollekin luotettavalle ihmiselle, jos tapahtunut tuottaa edelleen kovasti pahaa mieltä ja huonoa omaatuntoa. Suojaamattoman seksin jälkeen on myös hyvä käydä seksitautitesteissä. Neuvontapuhelimessa tapahtunutta on mahdollista käsitellä, mikäli kaipaat vielä tukea ja neuvoja.
Neuvonnan tiimi