Kondomin käyttäminen suuseksissä
Onko tarpeen käyttää kondomia suuseksissä, kun kummallakaan ei ole ollut aiempia seksikumppaneita? Tuntuisi kondomien tuhlaamiselta käyttää niitä, jos ei ole pakko. Ja molempien mielestä suuseksi ilman kondomia tuntuu tosi kiihottavalta ajatukselta. Tyttönä minua kiehtoo nähdä, miten poika reagoi, kun kosketan ekan kerran kielellä hänen pippeliä.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Monella on suuseksiin liittyviä fantasioita. Fantasioita saa toteuttaa molempien toiveiden mukaan.
Kondomia tai suuseksisuojaa suositellaan periaatteessa aina käytettäväksi seksin eri muodoissa. Suojauksen tarkoituksena on välttää seksitautien syntyminen. Jos kummallakaan ei ole ollut aiempia seksikumppaneita, ei seksitaudin riskiä myöskään pitäisi olla.
Mikäli suuseksi ilman kondomia kiihottaa molempia, voi fantasian toteuttamisesta keskustella kumppaninsa kanssa. Laajemmin tietoa turvallisesta suuseksistä saatte tästä artikkelista.
Mahdollisen emätinyhdynnän aikana on tärkeää muistaa joko kondomin tai muun ehkäisymuodon käyttö, jotta vältetään raskauden alkaminen. Lisätietoa seksuaaliterveydestä saatte terveydenhoitajalta.
Neuvonnan tiimi