Kondomin käyttö yhdynnän yhteydessä
Hei. Miten kondomin laittamisesta voisi saada sellaisen, että se lisäisi seksuaalista halua yhdyntään, eikä vähentäisi sitä? Mielestäni pojan pitäisi kokea se niin, että se kuuluu esileikkiin, ja että sen jälkeen on mahdollista saada tehdä sitä, mitä eniten haluaa. Voiko se tuntua ikävältä pippelissä, kun kondomi on päällä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Mukava juttu, että haluat huolehtia sekä ehkäisystä että kivasta yhteisolosta. Kondomin laittamisen voi yhdistää esileikkiin esimerkiksi niin, että seksin toinen osapuoli laittaa kondomin paikoilleen joko käsin tai suullaan. Kondomin laittamisen yhteyteen voi yhdistää muitakin hyväilyjä. Tämä saattaa tuntua kiihottavalta ja kivalta molemmista. Esileikki onkin nimensä mukaisesti ”leikkiä”. Siksi kondomin laittamisen yhteyteen voi keksiä yhdessä jonkin molempia miellyttävän ”leikin”.
Kondomin on tarkoitus tuntua mukavalta päällä. Jos kondomi on väärää kokoa, voi kondomi tuntua ikävältä pippelissä. Oikean kondomikoon löytämiseen voi käyttää apuna mittataulukkoa sekä tätä artikkelia ja videota. Sopivimman koon löytää kuitenkin vain testaamalla. Lisätietoa ehkäisystä saat täältä.
Neuvonnan tiimi