Koulunkäyntiavustajan pyllyn puristaminen ilman lupaa
Meidän luokalla pojat kuolaa uutta koulunkäyntiavustajaa. He puhuvat välkällä aina tästä naisesta, ja näkevät siitä märkiä unia. Ymmärrän, että heillä on seksi mielessä. Näin tyttönäkin tämä nainen näyttää kauniilta ja ihanalta, ja tuo seksikkyyttä esiin tiukoilla vaaleilla farkuilla. Pojat kilpailevat, kuka uskaltaa puristaa avustajaa pyllystä. Pitäisikö heille puhua, että eivät tekisi sellaista? Siitä seuraisi ikävyyksiä, ja loppukevät olisi pilalla.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On tavallista, että luokan pojat voivat olla kiinnostuneita seksuaalisuuteen ja seksiin liittyvistä asioista. Monesti salaisen ihastuksen kohteena saattaa olla esimerkiksi opettaja tai koulunkäyntiavustaja. Salaisessa ihastumisessa tai ihailussa ei ole mitään pahaa ja usein tällaiset tunteet menevät ajan myötä itsestään ohi. Myöskin märät unet ja ihailun kohteesta puhuminen kuuluvat tavalliseen kehitykseen.
Jokaisella henkilöllä on seksuaalinen itsemäärämisoikeus omaan kehoonsa ja siksi pyllyn puristeleminen kilpailumielessä on kiellettyä. Olisi hyvä, jos sinä, tai joku muu, uskaltaisi sanoa pojille, että kenenkään pyllyä ei saa puristaa ilman lupaa. Tarvittaessa asiasta voi puhua koulunkäyntiavustajalle itselleen, jos pojat eivät usko tai tilanne vaivaa teitä muita. Koulunkäyntiavustaja voisi aikuisena ottaa asian puheeksi poikien kanssa. Toivottavasti syytä huoleen ei enää ole ja kaikki sujuu jatkossa mallikkaasti.
Neuvonnan tiimi