Kuinka monta kertaa pojalla voi olla erektio yhden yön aikana?
Kuinka monta kertaa pojalla voi olla erektio yhden yön aikana? Onko siitä tietoa kauanko yksi erektio voi kestää? Jotenkin tuntuu ihmeelliseltä, jos pippeli on suurimman osan yöstä jäykkänä. Tiedättekö kuinka kauan aamuerektio tyypillisesti kestää?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kuten kaikissa kehon toiminnoissa, myös yöllisten erektioiden ilmenemisessä ja erektioiden määrässä on eroja. Toisinaan pippeli voi olla jäykkä, välillä taas ei. Yön aikana erektio voi tulla keskimäärin 5-10 kertaa. Heräämisen hetkellä ilmenevästä erektiosta puhutaan aamuerektiona.
Erektion kestossa on eroja sekä henkilön että erektiokerran mukaan. Kesto vaihtelee muutamasta minuutista kymmeniin minuutteihin. Joidenkin tutkimusten mukaan erektio voisi kestää yöllä keskimäärin 25-35 minuuttia. Aamuerektio taas laskee useimmiten aamutoimien aikana.
On luonnollista, että kehon toiminnot voivat herättää myös ihmetystä. Lisätietoa erektiosta saat täältä.
Neuvonnan tiimi