Kuinka monta spermanruiskahdusta siemensyöksyn aikana voi tulla?
Kuinka monta spermanruiskahdusta pojalta voi tulla siemensyöksyn aikana? Olen etsinyt tästä tietoa, mutta en ole löytänyt. Onko mahdollista, että sitä voi ruiskahtaa yli kymmenen kertaa?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hyvä juttu, että olet halunnut ottaa selvää sinua mietityttävästä asiasta. Siemensyöksyn aikana ilmenevien ruiskausten määrää ei ole tarkasti määritelty, sillä kyse on jokaisen kehon yksilöllisestä toimintatavasta. Tavallisesti spermaa voi ruiskahtaa muutamia kertoja, mutta harvoin yli kymmentä kertaa. Tilanteissa ja kehoissa on kuitenkin eroja.
Jos kuvaamallasi tavalla on tapahtunut jollekin tutulle, ei asiasta yleensä tarvitse olla huolissaan, mikäli olo on muutoin hyvä. Kyse voi olla vain kehon ainutlaatuinen tapa toimia. Mikäli taas kyse olisi pornossa nähdystä siemensyöksystä, voi nähty siemensyöksy olla niin sanottu kuvatrikki, jossa näytellään, että spermaa tulee pidempään kuin oikeasti tulisi.
Sperman määrä ja koostumus vaihtelevat seksikerroittain ja henkilön mukaan. Vaikka spermaa ruiskahtaisikin monta kertaa, ei asiasta tarvitse kantaa huolta. Tarkempaa tietoa spermasta ja siemensyöksystä saa vielä terveydenhoitajalta.
Neuvonnan tiimi