Kuinka nopeasti oppii luonnollisen hyväilytavan?
Kuinka nopeasti nuori yleensä oppii sellaisen luonnollisen hyväilytavan, jolla koskettelee tyttöä? Tarkoitan, että kaikki menisi silleen automaattisesti, ikään kuin olisi tehnyt sitä aina. Luulen, että tyttö aistii helposti pojan epävarmuuden, ja mitäs jo tulkitsee sen niin, ettei poika pidäkään hänen kehostaan. Alussa kokemuksen puute pitäisi olla ymmärrettävää. Olisi hyvä päästä siitä nopeasti eroon. Mikä siihen auttaisi?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On täysin yksilöllistä, kuinka kauan menee luonnollisen ja mutkattoman hyväilytavan löytämiseen. Tavallisesti asiaan vaikuttaa iän sijaan enemmänkin ihmissuhteen luonne ja muu olotila toisen seurassa. Hyväilyt voivat tuntua jännittäviltä silloin, kun henkilöä ei tunne hyvin ja tilanne on uusi. Mitä tutummaksi toisen kanssa tulee, sitä vaivattomammin ja rennommin hyväilyissä eteneminen yleensä sujuu. Tämän pisteen saavuttamiseen kuluu jokaisella parilla aina yksilöllisesti aikaa. Hyväilyjä voi kohdistaa pikkuhiljaa tietylle alueelle ja edetä vähitellen hyväilyjä lisäten. Tällä tavoin hyväileminen ja toisen kehoon tutustuminen tuntuu yksinkertaisemmalta ja helpommalta.
Kaikki ihmiset tuntevat epävarmuutta joskus. Myös tyttö saattaa kokea olonsa epävarmaksi pojan seurassa. Tyttökin voi pelätä, että ilmaisee itseään epäselvästi ja syntyy väärinkäsityksiä. Siksi molempien huolista kannattaa keskustella jo etukäteen ennen seksiä. Toiselle voi sanoa, että pidät häntä viehättävänä, mutta koet epävarmuutta hyväilyjä tehtäessä. Kumppanilta kannattaa kysyä suoraan, millaisista hyväilyistä hän pitäisi. Toisen kanssa saa myös sopia, että hän opettaa sinua hyväilemään itseään, jos hyväilyt onnistuvat luontevammin ensin häneltä. Kun tunnelma on leikkimielinen ja avoin, on yhdessä helpompaa opetella tuntemaan toisen kehoa. Luonnollisten hyväilytapojen löytämiseen auttaa rento yhdessä vietetty aika ja luottamus toista kohtaan.
Kokemus tuo itsevarmuutta. Kukaan ei oleta toisen osaavan kaikkea aluksi. Itselleen kannattaa olla armollinen ja suhtautua uteliaasti siihen, mikä itsestä ja toisesta tuntuu hyvältä. Jokainen pitää aina hieman erilaisista hyväilytavoista, joten joka tapauksessa uuden kumppanin kanssa hyväileminen sujuu aina eri tavalla. Saattaa kuitenkin olla, ettei sinulta mene kuin muutama kerta ja hyväilyt sujuvat jo luontevammin. Mitään huolta ei kannata kantaa. Aivan varmasti kaikki sujuu onnistuneesti, kun antaa hyväilyjen edetä omalla painollaan ja kunnioittaa molempien toiveita ja rajoja.
Neuvonnan tiimi