Kuinka pieni kalun on oltava että neuvotte menemään tutkimuksiin, kun...
Kuinka pieni kalun on oltava että neuvotte menemään tutkimuksiin, kun yleensä vastaatte että kaikki ovat normaaleja. Oma kaluni on velttona 3 senttinen ja olen jo 17 vuotias eikä se ole kasvanut murrosiässä käytännössä kuin vähän paksuutta. Olenkin saanut kavereilta kuulla aika lailla kuittailuja sen koosta.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On hyvin ikävää kuulla, että olet kuullut kavereilta kuittailuja peniksesi koosta. Kaikenkokoiset kalut ovat ok, vaan toisen kehon pilkkaaminen ei ole ok missään tapauksessa.
Kaikilla meillä on joskus huolia liittyen kehoomme, sen kokoon tai normaaliuteen. Tällöin tarvitsisimme enemmänkin ymmärrystä, kannustusta ja myötätuntoa; emme kuittailuja, jotka yleensä saavat olon vain pahemmaksi. Jos suinkin mahdollista, koita jättää nuo ikävät kuittailut omaan arvoonsa ja keskittyä työstämään sellaisia ajatuksia, jotka auttavat sinua hyväksymään oman kehon ja peniksen sellaisena kuin se on. Pidä penistäsi hyvänä.
Kaikilla penis ei kasva paljon pituutta. Peniksen koko itsessään ei lähtökohtaisesti ole asia, joka vaatii lääkärin tutkimusta. Peniksen koko ei yleensä vaikuta sen kykyyn tuottaa nautintoa ja mielihyvää omistajalleen tai muuhun tärkeään toimintoon, eli sen kykyyn virtsata, saada erektioita ja siemensyöksyjä.
Jos peniksessä huomaa esimerkiksi kipua tai poikkeavaa vuotoa, on hyvä käydä tutkimuksissa. Tai jos murrosiän muutoksia ei näy eikä kuulu, on asia hyvä tutkituttaa. Jos peniksen koko kuitenkin kovasti huolettaa, voi asiasta toki puhua lääkärille. Peniksen kokoon ei toisaalta kuitenkaan voi itse eikä lääkäri vaikuttaa. Parasta olisikin, jos omista sukuelimistä oppisi nauttimaan sellaisina kuin ne ovat.
Neuvonnan tiimi