Kuinka tiukat pääsyvaatimukset on siittiöiden luovuttajaksi?
Onko siittiöiden luovuttajaksi kuinka tiukat pääsyvaatimukset? Riittääkö, että on perusterve ilman lääkitystä oleva normaalikuntoinen mies? Itseäni kiinnostaa ja kiihottaa se luovutustilanne. Eikö siellä olekin mahdollisuus katsoa pornoa samalla kun tyydyttää itseään? Olen varma, että nauttisin siitä, jos vaan luovuttajaksi kelpaisin.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Siittiöiden luovuttamiseen on tiettyjä vaatimuksia. Henkilön tulee olla 20-45 -vuotias terve henkilö, jonka suvussa ei ole perinnöllisiä sairauksia. Perusterve ja normaalikuntoinen henkilö yleensä riittää.
Ennen siemennesteen luovuttamista on kuitenkin monta muuta vaihetta, jotka henkilön tulee suorittaa. Ensin henkilöä haastatellaan. Tämän jälkeen henkilö antaa näytteen, joka tutkitaan sperma-analyysin ja pakastustestin avulla. Testien jälkeen vaiheisiin kuuluu vielä erikoislääkärin tapaaminen, lahjasoluneuvonta sekä veri- ja virtsanäytteiden ottaminen. Vasta näiden vaiheiden jälkeen tapahtuu varsinainen sperman luovutus.
Mikäli soveltuu spermanluovuttajaksi, on näytteenantohuoneessa yleensä eroottista materiaalia saatavilla. On kuitenkin hyvä huomioida, että siittiöiden luovuttamisen motivaationa tulisi olla halu auttaa tahattomasti lapsetonta. Sukusolujen luovutuksesta ei makseta palkkiota, mutta henkilön kulut saatetaan korvata. Lain mukaan lapsella on oikeus tietää 18 vuotta täytettyään luovuttajan henkilöllisyys.
Siittiöiden luovutustilanteesta on lupa kiihottua fantasioiden ja itsetyydytyksen keinoin, mikäli varsinainen luovutustilanne ei tunnu itsestä konkreettiselta vaihtoehdolta.
Neuvonnan tiimi