Kuinka yleistä on pissan pidättäminen?
Hei. Ajattelin kysyä onko siitä haittaa kun toisinaan tykkään pidätellä pissaa todella pitkiä aikoja ihan kotona ollessani ja välillä en meinaa ehtiä edes vessaan kun hätä yltyy niin kovaksi koska pidättely tuntuu niin hyvälle. Ja onko tämä miten yleistä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Pissan pidättely ja pissaaminen voivat tuntua hyviltä ja nautinnollisilta asioilta. Pissan pidätteleminen ja pissaamisesta saatu helpotuksen tunne ja nautinto ovat tuttuja myös muille ihmisille. Asian yleisyyttä ei ole tarkasti tutkittu, mutta on olemassa ihmisiä, joilla on samanlainen mieltymys kuin sinulla.
Perusterveelle ihmiselle pissan pidättämisestä ei pitäisi olla haittaa. Pissan pidättämistä äärimmilleen ei kuitenkaan suositella kuin satunnaisesti tehtäväksi. Tärkeintä on kuunnella kehoaan ja seurata sen viestejä. Jos joitakin muutoksia tapahtuisi kehossa, on hyvä jutella asiasta lääkärin kanssa. Muutoin voit toisinaan pidättää pissaa jatkossakin.
Neuvonnan tiimi