Kumppanillani on kokemuksiini pohjautuen keksivertoa paljon herkempi penis ja orgasmi...
Kumppanillani on kokemuksiini pohjautuen keksivertoa paljon herkempi penis ja orgasmi tulee hyvin helposti. Voiko niin sanottua kestävyyttä kasvattaa hiukan käyttämällä esim penisrengasta? Usein siihen viitataan vaan erektiohäiriöiden yhteydessä, mutta siitä ei siis ole kyse. Olemme puhuneet asiasta paljon ja kaikki mahdolliset käytönnön vinkki viitoset otetaan ilolla vastaan. Kiitti, ootte huippuja!

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi ja mukavasta palautteestasi. Herkkä siemensyöksy ei ole lainkaan harvinainen asia ja tilanteeseen on saatavilla monia eri apukeinoja. Hyvä kuulla, että pystytte juttelemaan tilanteestanne; tämä on tärkeää, niin nyt kuin jatkossakin. Kun tuntemuksista puhutaan avoimesti, tilanne ei ehdi kasautua isoksi möykyksi pään sisällä ja tietty rento tunnelma säilyy myös seksin aikana.
Mainitsemaasi penisrengasta voi rohkeasti kokeilla, sillä vaikka se on suunniteltu ylläpitämään erektiota, ovat jotkut saaneet siitä apua herkkään siemensyöksyyn. Renkaita saa myös värisevinä, jolloin rengas tuo nautintoa toisellekin. Kannattaa siis testata, voisiko renkaasta olla apua juuri teille.
Jokaisen henkilön, tai pariskunnan, tilanne on aina yksilöllinen ja siksi tietyt keinot voivat sopia toisille paremmin kuin toisille. Et maininnut, mitä keinoja olette jo kokeilleet, mutta esimerkiksi tänne on koottu muutamia sekä yksin että kumppanin kanssa tehtäviä itsehoitoharjoituksia. Myös seksiasennoilla voi olla vaikutusta siemensyöksyn nopeuteen.
Mikäli kumppanisi laukeaisi saman seksikerran aikana useampaan otteeseen, tuleeko siemensyöksy aina yhtä herkästi? Jos ei, voi tällaisissa tapauksissa yrittää kompensoida tilannetta uudella yhdynnällä ensimmäisen siemensyöksyn jälkeen, jolloin uudestaan laukeaminen saattaa kestää hieman pidempään. Yksi vaihtoehto on myös se, että sinut tyydytetään ensin esimerkiksi suun, käsien tai lelujen avulla ja vasta sitten on yhdynnän vuoro. Aktin voi aloittaa silloinkin, kun olet itse juuri saamassa orgasmin ja tiedetään, että myös kumppani on laukeamaisillaan.
Laukeamista voi lisäksi hidastaa erilaisilla puudutteilla. Markkinoilla on esimerkiksi laukeamisen hidastamiseen tarkoitettuja puuduttavia geelejä sekä kondomeja, joissa on puuduttavaa ainetta sisällä. Myös paksua kondomia käyttämällä saattaa hidastaa siemensyöksyn tulemista.
Jos tilanne vaivaa edelleen, eikä mistään apukeinosta ole hyötyä, kannattaa varata aika lääkärille. Lääkärin on mahdollista auttaa vielä paremmin teitä tilanteessanne. Lisäksi meidän puoleemme on aina sallittua kääntyä, sillä neuvomme teitä mielellämme lisää neuvontapuhelimen puolella. Paljon tsemppiä, toivottavasti löydätte jonkin teille sopivan apukeinon.
Maija Nieminen