Kuritus ja alistus (submission/domination)
Olen 49v mies. Olen ajoittain todella stressaantunut työn vuoksi, ja etenkin silloin kaipaisin tulla alistetuksi. Haluan luovuttaa kaiken vastuun kumppanilleni ja saada kohtuudella raippaa. Minulla on voimakas fetissi hevosnaisiin 🙂 Fantasiassani kaunis hevosnainen saappaissa ja tiukoissa housuissa alistaa minua.
Niinpä päädyin seurustelemaan ihanan hevosnaisen kanssa…ongelma vain syntyy, ettei hän halua piiskata minua. Hän yhdistää tämän esimerkiksi itsensä viiltelyyn. Olen sanonut, etten halua tulla pahoinpidellyksi tai vahingoitetuksi ja että nämä voimakkaat fantasiat ovat päässä enemmän kuin ehkä fyysisessä maailmassa. Siitä huolimatta haluaisin kokea tämän, mutta hän vain ei tunnu ymmärtävän tai haluavan samaa. Minua loukkaa se, ettei hän suostu tajuamaan tämä. Olen yrittänyt kertoa s/m suuntauksesta yhtenä seksuaalisuuden osa-alueena näyttämällä kuvia, videoita ja kertomalla, mutta turhaan.
Kuulostaa ehkä omituiselta, että fetissi ja fantasia ovat ihmissuhdetta tärkeämpiä. Näin ei ole, mutta tämä on oleellinen minulle, vaikka siihen ei lopulta paljoa aikaa kuluisikaan suhteessa kaikkeen muuhun kanssakäymiseen. En tajua, miksi ratsastussaappaat saavat mieleni aivan villiksi. Täysi mysteeri. Jo kaupan ikkunassa saappaiden näkeminen saa minut kiihdyksiin 🙂 Aikaisemmin häpesin tätä, enkä uskaltanut kertoa kenellekään. Koska elämä on lyhyt ja se on tarkoitettu iloittavaksi, olen päättänyt nauttia tästä sinänsä harmittomasta asiasta. Minusta on upeaa nähdä naisten kauniit jalat kiiltävässä saappaassa – tekisi mieli suudella niitä.
Kuinka minun pitäisi sitten asiaa lähestyä? Vihjailen todella selvästi haluavani raippaa, ilman vastakaikua. Tämä häiritsee minua, ja asiasta puhuminen muistuttaa pian jankutusta. Sekään ei ole hyvä suhteelle. Mutta tiedän myös, ettei tämä suhde kestä, mikäli en saa tätä tyydytettyä. Tiedän, että turhaudun, kyllästyn ja alan vilkuilemaan ympärille jossain vaiheessa. Näin ovat myös edelliset suhteet päättyneet. En halua tätä, koska muuten pidän hänestä paljon. Hän itse kokee, että näyttämäni esimerkit ovat liian ”raakoja” eikä hän halua vahingoittaa. Olen yrittänyt selventää, että tämä on henkilökohtainen valinta. Jotkut pitävät siitä, että saavat kokea todella kovaa, hallittua kipua ja useimmille riittää vähemmän. Jotkut kiihottuvat kivusta ja eräs nainen kertoi jopa laukeavansa kun hänen mies piiskaa häntä oikealla tavalla. Minä en kiihotu kivusta, haluan olla alistettuna ja siihen liittyy hieman kipua. Vastavuoroisesti hänen ei tarvitse ylittää omia rajoja, koska makuuhuoneessa kaikki on vapaaehtoista. Kuinka siis asiaa pitäisi lähestyä, jotta oppisimme ymmärtämään toisiamme paremmin? En usko olevani yksin, koska monien tuttavien jutuista olen rivien välistä ymmärtänyt heidän haaveilevan samasta. Hyvistä neuvoista kiitollinen.
Tämä korvaa edellisen kysymykseni – ehkä voit poistaa sen turhana. Kiitos!

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Todella upeaa, että tutkit ja ymmärrät omaa seksuaalisuuttasi noin laajasti. Kerroit viestissäsi fetissistäsi ja fantasiastasi, joka kohdistuu hevosnaisiin ja alistetuksi tulemiseen. Fantasiat ovat osa ihmisen seksuaalisuutta, niissä irtaudumme parhaimmillaan arjen paineista ja saamme uusia kiihottavia ulottuvuuksia. Fantasioita ja fetissejä ei ole syytä hävetä, eikä myöskään sitä, jos mitään erityisiä fantasioita ei ole. Kaikki on sallittua. Parisuhteessa voi joskus ilmetä vaikeuksia, jos toinen ei halua osallistua fantasian tai fetissin toteutukseen. Tilanteesta tekee mutkikkaan se, että kummallakin on oikeus omaan argumenttiinsa.
Kerroit, että olet yrittänyt tuloksetta puhua asiasta kumppanillesi, mutta hän ei halua astua dominan rooliin. Tätä päätöstä tulee tietenkin kunnioittaa. Miten sinä saisit kuitenkin toteuttaa omaa seksuaalisuuttasi? Asiasta olisi hyvä pystyä puhumaan rehellisesti, niin että kumpikin osapuoli tulee nähdyksi ja kuulluksi. Yksi mahdollisuus voisi olla edetä pikkuhiljaa. Dominoinnin voi esimerkiksi aloittaa jostain kevyemmästä ja edetä hiljalleen kokeillen muita juttuja. Raippaamisen kumppanisi saattaa mieltää liikaa väkivaltaiseksi toiminnaksi, mutta pehmeän aloituksen kautta on mahdollista rauhassa totutella ajatukseen. Jotkut parit sopivat yhdessä, että toinen osapuoli saa toteuttaa seksifantasioitaan esimerkiksi ammattidominan kanssa.
Joskus keskusteleminen kumppanin kanssa kahdestaan on vaikeaa ja monet kokevatkin helpommaksi purkaa asioita esimerkiksi seksuaaliterapiassa, jossa voi käydä yksin ja yhdessä. Voitte halutessanne varata ajan Sexpon maksuttomaan neuvontaan.
Raisa Hyväri & Oona Turunen