Kysyisin koska pohdin tätä paljon, olen 53,v eläkkeellä oleva nainen...
Kysyisin koska pohdin tätä paljon, olen 53,v eläkkeellä oleva nainen ja seurustelen nyt kohta puoli vuotta 9vuottacolevan siis nuoremman miehen kanssa. Seksi elämämme on tälläistä, mies tyydyttää yksi ollessaan itsensä katsellessaan pornoa tai kiihottuessaan vähäpukeisista naisista liikenteessä. Emme ole olleet yhdynnässä ja minut hän kyllä tyydyttää käsin. Muttacorgasmit ovat pintahipaisuja ns. Kärsin jokseenkin hänen käytöksestään seksissä siis avoin naisten katselu minun ollessa paikalla

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ikävä kuulla, että kärsit kumppanisi käytöksestä. Oletko ottanut asian puheeksi kumppanisi kanssa? Suhteessa ilmenevien ristiriitojen ja seksielämän hoitamiseen toimii yleensä parhaiten keskustelu, jossa omia tunteita ja tarpeita voi rauhassa ilmaista ja kuunnella vastavuoroisesti toisen tarpeita ja tunteita.
Jos sinulla on toiveita yhteiseen seksiin liittyen, niitä voi rohkeasti esittää kumppanille. Jos toivot esimerkiksi yhdyntää tai muunlaista seksiä, voit ehdottaa sitä. Orgasmeja on erilaisia, joskus ne ovat vaimeampia ja joskus voimakkaampia. Onko sinulla sooloseksiä ja minkälaisia orgasmeja saat silloin? Jos kaipaat enemmän kiihottumista kumppanisi kanssa, voit kokeilla ohjata häntä hyväilemään sinua samaan tapaan kuin itse hyväilet itseäsi.
Joskus stressi, huolet ja pelot voivat estää nauttimasta seksistä. Jos on esimerkiksi kumppaniin tai suhteeseen liittyviä huolia, nämä voivat heijastua myös seksiin ja vaikuttaa siihen kuinka nautinnolliselta se tuntuu.
Seksistä avoimesti ja suoraan puhuminen voi tuntua monille haastavalta. Jos keskustelu näistä asioista on hankalaa kahden kesken, voitte halutessanne jutella esimerkiksi seksuaalineuvojan kanssa yhdessä tai erikseen. Voit myös esimerkiksi koittaa kirjoittaa kumppanillesi kirjeen, jossa avaat tunteitasi ja tarpeitasi.
Oona Turunen