Kysymyksiä Seksuaaliuudesta
Hei,mietin että onko normaalia että Porno inhottaa ja ällöttää minua.Pornossa inhottavaa on mielestäni kovakouraisuus ja tunteettomuus.Tykkään paljon enemmän elokuvien seksikohtauksista ja ylipäätäänkin tavasta jolla seksuaalisuus esitetään elokuvissa.
Toinen kysymys on että kuinka voisin lähestyä minua vanhempaa henkilöä joka vaikuttaa kiinnostuneelta minusta.

Hei,
kiitos kysymyksestäsi. Pohdit että onko normaalia olla tykkäämättä pornosta. Mainitsit pitäväsi enemmän elokuvien seksikohtauksesta ja tavasta, jolla seksuaalisuus esitetään elokuvissa.
Jokaisen suhde pornoon on henkilökohtainen: toiset tykkäävät ja toiset eivät. Kumpikin suhtautumistapa on okei. Näkökulman pornoon saa jokainen valita itse, kuten myös sen että katsooko pornoa. Hienoa, että olet tunnistanut mistä pidät ja mistä et.
Lisäksi pohdit, että kuinka voisit lähestyä itseäsi vanhempaa henkilöä, joka vaikuttaa kiinnostuneelta sinusta. Viestistäsi ei käynyt ilmi, onko kyseessä henkilö, jolle et ole vielä jutellut vai tunnetteko hänet jo paremmin. Usein tutustuminen on hyvä aloittaa pienin askelin. Ensin toista voi lähestyä arkipäiväisllä asioilla. Kun toiseen on tutustunut paremmin, on helpompi ottaa puheeksi myös syvällisempiä aiheita, kuten tunteet.
Jos kasvotusten lähestyminen tuntuu vaikealta, voi toista lähestyä myös esimerkiksi sosiaalisen median kautta tai tekstiviestillä.
Marja Heikkinen & Maria Vihlman