Lääkäri suositteli että vähentäisin itsetyydytystä koska saatan harrastaa sitä liikaa....
Lääkäri suositteli että vähentäisin itsetyydytystä koska saatan harrastaa sitä liikaa. Mikä on teidän suositus, paljonko pitäisi olla taukoja itsetyydytyksestä

Hei, kiitos kysymyksestäsi. Mietit itsetyydytystä.
Mitään suositusta itsetyydytyksen määrään tai taukojen pitämiseen ei ole. Yleisesti voidaan sanoa, että jos itsetyydytys vaikuttaa haitallisesti elämään, tauon pitäminen voi tulla tarpeeseen.
Nyrkkisääntönä voi pitää, että jos itsetyydytys alkaa vaikuttaa ihmissuhteisiin ja häiritä elämää, on hyvä miettiä syitä runsaalle itsetyydytykselle. Tauko voi tehdä myös hyvää, jos sukuelinten herkkiin limakalvoihin tulee runsaasta sooloseksin määrästä haavoja tai nirhaumia. Jos sooloseksi pyörii jatkuvasti mielessä ja vaikeuttaa muihin asioihin keskittymistä, voi asiasta olla syytä jutella esimerkiksi seksuaalineuvojan kanssa.
Jos haluat jutella asiasta lisää seksuaalineuvonnassa, voit ottaa yhteyttä meihin täällä.
Luitko jo artikkelimme: Sooloilenko sopivasti? Joskus itsetyydytykseenkin voi muodostua riippuvuuskäytöstä, josta voi lukea lisää tästä.
Neuvonnan tiimi