Läheisyyden kaipuu ja nettitreffailu
Olen pohtinut sitä, että ensisijaisesti haluaisin löytää tyttöystävän, jonka kanssa voisin viettää aikaa ja jolta saisin läheisyyttä ja toivottavasti myös ennen pitkää seksiä. Se on kuitenkin osoittautunut aika vaikeaksi ja läheisyyden kaipuu on kova. Olen kokeillut useita nettitreffipalveluita ja Tinderiä jo useamman vuoden ajan kovin laihoin tuloksin. Olenkin alkanut miettimään pitäisikö minun yrittää jotenkin ilmaista myös tuo tarpeeni läheisyyteen ja seksiin. Olen ollut aika arka sanoittamaan noita ajatuksia, koska se ei tunnu jotenkin sopivalta. Ehkä siinä on vähän sitäkin, että olen ollut aika kiltin pojan maineessa ja ns. makuuhuonepuuhat eivät oikein siihen sovi, vaikka totta kai minullakin on sellaisia tarpeita.
Mietinkin, että voisinko ja uskaltaisinko lähteä hakemaan myös sellaista, ei niin vakavaa seuraa näistä lähtökohdista. Ehkä se tyttöystäväkin löytyisi siinä samalla, tai sitten hän tulee vastaan jostain muualta. Miten voisin ilmaista näitä asioita hienovaraisesti, mutta ymmärrettävästi? Onko niitä sopivaa kirjoittaa profiilin esittelyyn? Saako sellainen ketään kiinnostumaan, vai tuleeko siitä ehkä sanomista jälkikäteen? Sekään ei tunnu järkevältä ajatukselta, etten kertoisi, mitä haluan löytää tai mitä etsin. Tähän mennessä olen sanonut, että haluaisin löytää tyttöystävän, elämänkumppanin tai oman kullan. Toisaalta en myöskään halua karkoittaa ketään sopivaakaan. Enkä ehkä olisi valmis sänkyyn ensimmäisellä tapaamisella, mutta olisi mukava pidellä kädestä ja istuskella sohvalla lähekkäin, jos se tuntuu oikealta. Suudella voisin joskus sen jälkeen.
En tiedä mietinkö liikaa sitä, mitä muut minusta ajattelevat, mutta se saattaa johtua osin siitä, etten yleensä löydä edes keskusteluseuraa noiden palvelujen avulla ja siksi haluan tarttua kaikkiin tilaisuuksiin. Toki olen jättänyt väliin tapaukset, joista olen aivan varma etten voisi olla kiinnostunut. Sitten on kuitenkin niitä, joiden kohdalla kovasti epäröin. Luulen, että jotkut tytöt tekevät sitä minunkin kohdallani. Tavallaan ehkä koen, että olisin epäreilu heille, jos en sitten olekaan kiinnostunut. Toisaalta enhän voi sitä varmaksi tietää, jos en edes yritä tutustua.
En ole ulkonäöltäni mikään hirveän maskuliininen mies, vaikka mielestäni olen kyllä ihan tavallisen miehen näköinen. Luulen, että tämä vaikuttaa myös naisten odotuksiin makuuhuoneosastolla. Lisäksi teen töitä hyvin miesvaltaisella alalla, joka on toimistotyötä, mutta palkka ei ole yhtään hassumpi ainakaan omasta mielestäni ja työtehtävät ovat mielekkäitä. Kunnostani yritän pitää huolta ja pärjään itsekseni, joten en oikein usko, että minua kannattaisi vältelläkään. Elävässä elämässä en ole kaikkein helpoin lähestyttävä, koska saatan ujouttani olla hieman lyhytsanainen ja sulkeutunut alkuun. Tiedän kuitenkin, että olen hyvä tyyppi niiden mielestä, jotka ovat tutustuneet minuun paremmin.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On ihan inhimillistä kaivata elämäänsä rakkautta ja läheisyyttä. Siksi onkin hieno juttu, että olet uskaltautunut hakemaan seuraa netin ja Tinderin kautta. Joillekin ne ovat olleet toimivia keinoja löytää kumppani, toki joskus se kumppanin löytäminen voi ottaa oman aikansa. Tämä voi syödä omaa itsetuntoa ja silloin on tärkeää myös muistaa, ettei rakenna omanarvontuntoaan ja minäkuvaansa pelkästään sen varaan, miten paljon saa yhteydenottoja ihmisiltä. Ihmisen arvo kun mitataan ihan jossain muussa kuin niin kutsuttujen matchien määrässä.
Jos sinusta tuntuu siltä, voit aina viilailla omaa profiiliasi. Onko sinulla jotakuta tuttua (naista), joka olisi voinut ikään kuin tarkistaa, miltä profiilisi ja kuvasi vaikuttavat toisen silmin? Hyvällä kuvalla pääsee jo pitkälle, joten tarkkaile erityisesti, että kuvakulma, valaistus ja ilme ovat sopivat. Netistä löytyy paljon keskustelua siitä, millaisesta profiilikuvasta naiset pitävät, joten niistä voit ottaa vinkkiä, mikä toimii ja mikä ei. Toki kyse on aina yksilöllisistä mielipiteistä, mutta ehkäpä kohdalle osuu jokin sinulle passeli vinkki.
Joissakin treffipalveluissa on jo valmiiksi mahdollisuus määritellä ”rasti ruutuun” -tyyppisesti, millaista seuraa on hakemassa. Vaihtoehdot saattavat helpottaa, jos on vaikeuksia muotoilla sanoin, millainen seura sinua kiinnostaisi. Jos siis etsit seksiseuraa, niin voit ilmaista sen myös selvästi. Lähinnä tärkeintä on, millaista seuraa itse haet. Koska kerroit, että seurustelukumppanikin voisi löytyä, voit myös ilmaista, että olisit kiinnostunut löytämään seurustelukumppanin. Ehkäpä voisit esittelytekstissä sitten avata tilannettasi vähän tarkemmin esimerkiksi kertomalla luonteesi parhaista puolista, asioista, jotka koet mielekkäiksi elämässäsi sekä tietysti kertomalla, millaista seuraa etsit. Voit esimerkiksi kertoa nauttivasi läheisyydestä ja tykkäät sen myös osoittaa toiselle, mikäli tämä siis kohdallasi pitää paikkansa. Halutessasi voit mainita, ettet etsi seuraa hampaat irvessä, mutta olet valmis parisuhteeseenkin, mikäli sopiva henkilö sattuisi kohdalle.
On olemassa myöskin ihan seksitreffisivustoja, jos sinusta tuntuu siltä, että kaipaisit pelkkää seksiä. Viestistäsi sai kuitenkin hieman sellaisen kuvan, että tykkäisit tutustua toiseen ensin ja edetä asteittain seksiin. Mikäli kokee asian näin, on tärkeää, ettei riko itseään ja tee mitään omasta mielestään epämiellyttävää. Jos satunnainen seksiseura on tällä hetkellä kiinnostavin vaihtoehto, on luonnollisesti muistettava kondomin käyttö, jotta suojaudutaan raskaudelta ja taudeilta.
Kerroit kysymyksessäsi miettiväsi, mitä muut ajattelevat sinusta. Liittyykö tämä ainoastaan seuranhakuun vai seuraako tämä ajatus myös muissakin ihmissuhteissasi? Olet tutustumisen arvoinen ihminen ja treffimaailmassa yrittänyttä ei laiteta. Ainahan sitä voi muutaman sanan toisen kanssa vaihtaa ja jos ei kumppania löydy, voi löytyä kuitenkin ystävä ja takataskuun saattaa saada uusia kokemuksia ja itsevarmuutta kohdata naisia. Jos sinulla on jokin harrastus, jossa koet olosi itsevarmaksi ja jossa tiedät olevasi ”omalla maaperälläsi”, voit pitää silmät auki ja sitä kautta yrittää tutustua uusiin ihmisiin, niin miehiin kuin naisiinkin. Kun haastaa itseään turvallisessa ympäristössä, voi pikkuhiljaa rohkaistua enemmän ja saada itseluottamusta. Sinun ei tarvitse kuitenkaan muuttaa perusluonnettasi, kuten itsekin sanoit, olet hyvä tyyppi jo nyt. Ja jos tosiaan puhuminen ujostuttaa, niin siinä mielessä tuo netissä tapahtuva kirjoittelu voi olla helpompi tapa tehdä aloite.
Mikäli sinua kiinnostaa tutustua vielä uusiin ihmisiin muuallakin kuin netin ja Tinderin kautta, voit testata myös pikatreffejä, joita järjestetään ajoittain eri kaupungeissa, naisvaltaisia harrastuksia, seurakunnan nuorille aikuisille järjestettävää (sinkku)toimintaa (ei ole pakko kuulua kirkkoon), vapaaehtoistöitä sekä kyselemällä, olisiko esimerkiksi työkavereilla ketään tuttua, joka olisi sinkku. Jotkut ovat muuten kokeneet, että koiran omistajana saa paljon uusia tuttavuuksia ja ihmiset lähestyvät helpommin. Mikäli et ole allerginen ja koiran omistajuus kiinnostaa, voit harkita myös tuota vaihtoehtoa. Näin saa myös taatusti lojaalia seuraa ja hellää paijattavaa, kun on koira rinnallaan.
Olet ansainnut jonkun kivan tytön itsellesi ja toivottavasti sellaisen myös löydät. Mikäli kaipaat vielä keskusteluapua tilanteeseesi liittyen, voit tulla juttelemaan siitä neuvontapuhelimeemme. Kaikkea hyvää matkasi varrelle.
Maija Nieminen