Laukeamattomuus suuseksissä
Olen miettinyt miesten laukeamisherkkyyttä ja siemensyöksyn tuloa. Eikö ole outoa, ettei mies laukea suuseksissä, vaikka sitä olisi hyvän aikaa? Miten se onnistuu? Suuseksin jälkeen on yleensä yhdyntää, ja siinä sitten mies laukeaa. Miten sitä suuseksiä voi kestää laukeamatta, vaikka se tuntuisi tosi hyvälle? Voivatko miehet päättää milloin antavat sperman tulla? Onko suuseksi erilaista yhdynnän esileikkinä, kuin se on jos ei yhdyntään asti mennäkään?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On yhtä luonnollista laueta suuseksin aikana kuin olla laukeamattakin. Laukeaminen riippuu paljon ihmisestä, henkilön mieltymyksistä, stimulointitavasta (suu)seksin aikana sekä seksikerrasta. Laukeamattomuus ei välttämättä tarkoita sitä, etteikö toinen nauttisi suuseksistä. Suuseksi voi tuntua nautinnolliselta ja siksi mies saattaa esimerkiksi pitkittää nautintoa mahdollisimman kauan. Mies voi myös kokea yhdynnässä laukeamisen ”oikeampana” asiana. Joillakin tilanteen taustalla on huoli siitä, ettei enää välttämättä saa saman seksikerran aikana uudestaan siemensyöksyä. Mies saattaakin ”säästellä” laukeamistaan sinua ja yhdyntää varten. On toki hyvä muistaa, että orgasmin voi saada myös ilman siemensyöksyä ja päinvastoin. Vain miehesi osaa kuitenkin vastata kysymykseesi.
Joskus sperma saattaa tulla yllättäen, mutta sperman tulemista voi myös yrittää pidätellä. Esimerkiksi lantionpohjan lihaksiston hallinta auttaa sperman pidättelemisessä. Myös tauon pitäminen tai ajatusten suuntaaminen muualle saattaa hieman auttaa tilanteen pitkittämistä. Tässäkin asiassa on eroja ihmisten ja seksikertojen välillä. Sperman tulemista ei ole kuitenkaan pakko pidätellä, jos ei halua tai pysty siihen.
Suuseksiin liittyvien hyväilyjen ei tarvitse erota siinä, harrastetaanko pelkkää suuseksiä vai ovatko suulla tehdyt hyväilyt vain osa esileikkiä ennen yhdyntää. Jotkut saattavat harrastaa suuseksiä hieman lyhyemmän aikaa tai stimuloida sukuelinten aluetta vähemmän, jos tarkoituksena on vielä olla yhdynnässä suuseksin jälkeen. Ihmisten mieltymykset ja toiveet kuitenkin ratkaisevat sen, miten kyseisellä seksikerralla halutaan edetä.
Elämään mahtuu erilaisia kokemuksia ja luotettavan kumppanin kanssa seksuaalisuuteen liittyvistä asioista voi puhua avoimesti. Mikäli asia edelleen mietityttää sinua, kannattaa ottaa tilanne miehen kanssa puheeksi. Voitte keskustella myös mahdollisista toiveistanne yhteisen (suu)seksin suhteen. Jos asia herättää vielä uusia kysymyksiä, voitte rohkeasti tulla juttelemaan kanssamme neuvontapuhelimeen.
Neuvonnan tiimi