Liiallinen nopeus hyväilyssä ja yhdynnässä
Poikakaveri on liian nopea hyväilyssä ja yhdynnässä. Laukeaminen tapahtuu niin nopeasti etten ehdi mukaan. Hyväily on pippelin ja pimpin koskettelua molemmilla ja suuseksiä. Onko suuseksissä tuhmaa, kun annan poikakaverin tulla suuhun? Mihin muualle voi antaa tulla? Yhdyntä sattuu minua hiukan. Yhdyntää on kokeiltu eri asennoissa eikä vaikuta kipuun tai poikakaverin nopeuteen.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Herkkä laukeaminen on tuttua muillekin, joten ette ole ainoita tilanteessanne. Mukavaa, että olette yhdynnän lisäksi löytäneet muita tapoja harrastaa seksiä.
Mainitsit, että poikakaverisi on liian nopea hyväilyissä. On hyvä kertoa poikakaverille, että toivoisit hyväilyjen vielä jatkuvan, vaikka hän laukeaisikin. Voit kertoa, mitkä kaikki hyväilyt tuntuvat sinusta miellyttäviltä ja mistä kaikkialta poikakaverin kannattaa sinua kosketella pidempään, jotta tilanne olisi sinulle nautinnollinen. Toinen ihminen ei aina osaa yhtä hyvin arvioida kumppanin nautinnon määrää, joten toiselle voi myös vinkata, jos toivoisi vielä hyväilyjen jatkuvan jostakin tietystä kohdasta.
Nopeaan laukeamiseen voi yrittää vaikuttaa esimerkiksi ajoittaisella hyväilytavan vaihtamisella tai kondomeilla, joissa on sisällä puuduttavaa liukastetta. Tilanne voi myös tasaantua hieman, kun henkilö vanhenee ja yhdyntä tulee tutummaksi. Mikäli poikakaveri laukeaa nopeasti, on hänen silti mahdollista jatkaa sinun hyväilemistäsi, olipa kyse sitten yhdynnästä tai hyväilyseksistä. Jos poikakaveri pystyy saamaan hetken päästä toisen erektion, saattaa siemensyöksyn tuleminen kestää toisella kerralla hieman kauemmin. Halutessaan poikakaverisi voi myös tutustua lantionpohjan lihaksistoonsa ja sen harjoittamiseen. Harjoitteiden avulla saattaa oppia hallitsemaan siemensyöksyn tulon paremmin. Tarvittaessa asian voi ottaa esille vielä terveydenhoitajan luona.
Ihminen itse määrittelee sen, millaiset asiat hän kokee tuhmaksi. Suuseksissä voi antaa poikakaverin tulla suuhun, jos se tuntuu molemmista miellyttävältä tai tuhmalta. Kehossa ei ole mitään oikeaa tai väärää kohtaa laueta, kunhan laukeamispaikka on molemmille OK. Kaikissa seksin muodoissa on hyvä huomioida kondomin tai suuseksisuojan käyttö.
Oletteko edenneet yhdyntään vasta hiljattain? Hyvä, että olette testanneet erilaisia asentoja tilanteen helpottamiseksi. Yhdyntä voi aluksi saada joillekin aikaan epämukavuuden tunnetta. Yleensä epämukavuuden tunne menee nopeasti muutamien yhdyntäkertojen jälkeen ohi. Millaista kipu on luonteeltaan ja tunnetko sitä koko ajan? Aistitko kipua joka yhdyntäkerralla? Tilanteeseen voivat vaikuttaa esimerkiksi jännitys ja sitä kautta myös kehon lihasjännitys. Olisi hyvä, että tunnelma olisi mahdollisimman rento ja rauhallinen yhdynnän aikana. Myös tulehdukset tai puutteellinen pimpin limakalvojen kosteus voi aiheuttaa kipuja. Limakalvojen kosteuteen auttaa riittävä esileikki ennen yhdyntää. Kiihottumisen lisäksi liukuvoiteen käytöstä voi olla apua yhdynnän sujuvoittamiseksi. Onnistuuko sinulta tamponin laittaminen tai mahdollinen itsetyydytys? Joskus tilan taustalla voi olla endometrioosi tai vulvodynia, joka saa aikaan yhdyntäkipua. Lisäksi nopeatahtinen yhdyntäliike voi aiheuttaa kipua, jos toinen osapuoli ei ole täysin valmis samantahtiseen yhdyntään kyseisellä hetkellä.
Olisi hyvä jutella omista tunteistaan ja toiveistaan. Kivuista ei tarvitse kärsiä ja poikakaverisikin varmasti haluaa, että tilanne on molemmille nautinnollinen. Jotta kipujen syy selviäisi, on hyvä käydä keskustelemassa asiasta terveydenhoitajan tai lääkärin kanssa. Mitään noloa ei tilanteessa ole, joten voit ottaa poikakaverisi vaikka käynnille mukaankin. Erilaisia auttamiskeinoja on saatavilla, jos tuntuu, että ns. kotikonstit eivät ole avuksi. Pitkittyessään kysymyksessäsi kuvaamasi tilanteet voivat vaikuttaa kielteisesti omaan minäkuvaan tai parisuhteen tilaan. Tällaisissa tilanteissa on lupa kääntyä ammattilaisen puoleen ja olla yhteydessä muihin neuvontapalveluihimme, joissa autamme mielellämme lisää.
Neuvonnan tiimi