Liikkuuko esinahka yhdynnän aikana terskan päällä edestakaisin?
Liikkuuko pojilla esinahka yhdynnän aikana terskan päällä edestakaisin? Sekö heille tuottaa sen seksuaalisen nautinnon? Mistä ympärileikattu poika voi saada nautintoa? Voiko ympärileikatulla pippelillä tuottaa tytölle nautintoa?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Esinahka liukuu erektiossa terskan taakse. Esinahkaa on kuitenkin mahdollista liikutella, vaikka pippeli olisikin erektiossa. Liikuttelun onnistuminen vaihtelee aina henkilöittäin ja liikuttelussa tulisikin kunnioittaa omaa kehoaan eikä tehdä mitään väkisin.
Seksuaalinen nautinto tulee osittain tuntoaistin kautta. Sukuelimet ja erityisesti esinahka sekä terska ovat kehon tuntoherkimpiä alueita ja siksi erilaiset hyväilyt tuottavat sukuelinten alueella nautintoa. Seksuaaliseen nautintoon liittyy tuntoaistin lisäksi myös muiden aistien yhteistyö. Nautintoa voivatkin tuottaa tuntoaistin lisäksi näkö-, maku-, haju- ja kuuloaisteilla tehdyt havainnot sekä niistä syntyvä kokonaisuus.
Ympärileikkaus voi vaikuttaa yksilöllisellä tavalla peniksen tuntoherkkyyteen. Ympärileikattu henkilö voi kuitenkin kokea nautintoa edellä mainituilla aisteilla niin kuin muutkin. Myös ympärileikatulla peniksellä voi tuottaa nautintoa kumppanille. Kumppanin kanssa kannattaa kuitenkin keskustella, millaiset hyväilytavat toisivat mahdollisimman paljon nautintoa molemmille.
Nautinnossa olennaisena osana on pippelin lisäksi myös monet muut tekijät, kuten esimerkiksi seksiasennot, seksihetken tunnelma sekä luottamus kumppaniin ja hyvä olo hänen seurassaan. Siksi ei kannata liikaa keskittyä seksissä pelkkään pippelin ulkomuotoon tai kokoon. Jos sinulle herää lisää kysymyksiä, voit tulla juttelemaan kanssamme neuvontapuhelimeen, jonka yhteystiedot löytyvät täältä.
Neuvonnan tiimi