Liukuvoiteen käyttö suuseksissä
Voiko pyllyä nuollessa käyttää liukuvoidetta? Eikö siinä käy niin, että kaikki voiteet lähtee kielen mukana? Mikä idea liukkarin käytössä suuseksissä ylipäätään on? Onko suuseksiin erikseen tarkoitettuja liukkareita olemassa? Jos on, olisi kiva tietää niistä enemmän. Onko ne vesipohjaisia, vai mitä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Suuseksissä ei ole pakko käyttää liukuvoidetta, mutta liukuvoidetta on lupa kokeilla, jos seksin osapuolet niin haluavat. Myös pyllyä nuollessa voi käyttää liukuvoidetta. On kuitenkin mahdollista, että liukuvoide lähtee kielen mukana. Tällöin liukuvoidetta voi lisätä.
Liukuvoiteen tarkoitus on vähentää kitkaa ja tuoda uusia tuntemuksia. Suuseksiin ei sinänsä ole suunniteltu erikseen liukuvoiteita, mutta suuseksiin voi valita esimerkiksi makuliukuvoiteen. Liukuvoide kannattaa valita omien ja kumppanin mieltymysten mukaan.
Kaikissa seksin muodoissa suositellaan käytettäväksi kondomia tai suuseksisuojaa. Jos kyseiset ehkäisyvälineet ovat käytössä suuseksin aikana, on vesi- tai silikonipohjainen liukuvoide parhain valinta. Mikäli suuseksiä harrastaa ilman suojausta, voi sellaisissa tapauksissa käyttää myös öljypohjaista liukuvoidetta.
Erotiikkaliikkeistä tai netin kautta on mahdollista löytää juuri sinulle tai kumppanillesi mieluisa liukuvoide. Lisäksi kauppojen ja apteekkien liukuvoidevalikoima kannattaa tarkistaa. Kokeilemalla löytyy parhain liukuvoide suuseksiin. Lisätietoa suuseksistä löydät täältä.
Neuvonnan tiimi