Masturboimattomuus ja yöllisten siemensyöksyjen puuttuminen
Mistä johtuu ettei ole tullut siemensyöksyä edes yöllä vaikka en ole masturboinut yli kuukauteen, seksiä en ole koskaan harrastanut ? Päätin lopettaa masturboimisen, olen nyt sosiaalisempi ja mieli parempi kun en ole masturboinut

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmisen keho on omanlaisensa kokonaisuus. Siksi jokaisen keho myös toimii ainutlaatuisella tavalla. Iän myötä yöllisten siemensyöksyjen määrä voi vähentyä verrattuna esimerkiksi murrosikään. On ihmisiä, joilla ilmenee yöllisiä siemensyöksyjä silloin, kun ei ole masturboinut, mutta tämäkään ei ole mikään tarkka sääntö. Asiasta ei tarvitse olla välttämättä huolissaan, jos koet muutoin, että peniksesi toimii toivotunlaisesti. Täyden varmuuden asiaan saa kuitenkin vain lääkäriltä.
Ihminen saa itse päättää, haluaako masturboida tai harrastaa seksiä. Kyseisissä toimissa ei ole mitään väärää, jos niitä haluaa harrastaa. Jokaisella on päätäntävalta omasta kehostaan ja myös siitä, mitä kehollaan tekee. Jos itse kokee esimerkiksi masturboimattomuuden itselleen parhaimpana valintana, saa masturboinnista luopua. Mikäli haluaisit jutella laajemmin seksuaalisuuteen liittyvistä asioista, voit tarvittaessa soittaa neuvontapuhelimeen.
Neuvonnan tiimi