Meillä oli poikaystävän kanssa tarkoitus kokeilla ensimmäisen kerran yhdyntää. Poikaystävä...
Meillä oli poikaystävän kanssa tarkoitus kokeilla ensimmäisen kerran yhdyntää. Poikaystävä oli hyväillyt minua alusvaatteiden päältä, ja oli juuri ottamassa rintsikoita pois, kun hän yhtäkkiä sai siemensyöksyn. Hänestä se oli kovin noloa, ja hän meni vähän hämilleen. Itsekin toki yllätyin. Onko tuo miten tavallista, että poika saa siemensyöksyn jo ennen kuin on kaikki vaatteetkaan riisuttu? Olemme 15-vuotiaita. Pitääkö asennoitua niin, että yhdynnät eivät ole vielä meidän ohjelmassa ihan pian?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Eka kerta on usein hyvin jännittävä tilanne ja siksi kehokaan ei aina toimi odotetunlaisesti. Siemensyöksy on tullut monella muullakin kontrolloimattomasti esimerkiksi jännittävissä tai erittäin kiihottavissa tilanteissa. Tästä ei tarvitse olla huolissaan ja monesti pienen tauon jälkeen on mahdollisuus yrittää yhdyntää uudestaan.
On huomioitava, että seksi on paljon muutakin kuin pelkkää yhdyntää ja ihmiskehossa onkin sukuelinten alueen lisäksi runsaasti muita seksuaalista mielihyvää tuottavia kohtia. Halutessanne voitte hyväillä toisianne näistä kohdista tai olla seksikontaktissa jollakin toisella tavalla, mikäli yhdyntä ei kyseisellä kerralla onnistu tai odotatte uutta erektiota. Seksin eri muodoissa on hyvä muistaa kondomin tai suuseksisuojan käyttö.
Nolostuttavissa tilanteissa on tärkeää olla toisen tukena, etteivät tapahtumat ala hävettää sen suuremmin. Olette tässä yhdessä tiiminä ja juttelemalla molempien hämmennyksestä ja muista tunteista, voi ilmapiiri rentoutua. Voitte myös miettiä, miten toimia seuraavalla kerralla, jos näin käy. Luultavasti, kun tilanne tulee tutummaksi, jännityskin vähenee ja yhdyntä onnistuu helpommin.
Mitään hätää ei ole, tällaista voi tapahtua kenelle vain. Jos teitä kiinnostaa, voitte vielä yhdessä tutustua aihetta sivuavaan sarjakuvaan tai soittaa meidän neuvontapuhelimeemme.
Maija Nieminen