Miehel kestää kauan tulla. Yhdynnäs ei tuu paitsi ku runkkaa...
Miehel kestää kauan tulla. Yhdynnäs ei tuu paitsi ku runkkaa eka melkei orgasmii ja sit rynkyttää täysiä. Hitaammas yhdynnäs kalu pehmenee usein eikä hän usein tunne paljoa. Vaikuttaako esinahan kireys, terskast näkyy vaan osa? Ei tuota kipua mut tuntusko seksi enemmä löysäl esaril? Voiko toisen/molempie lantionpohjatreenil olla iso vaikutus? Entä jos hän ei kiihotu tarpeeks perusseksistä jota haluan, ku runkannu ennen paljon + fetissei, tykkää selväst enite olla sub mut sanoo et tykkää muustaki

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Laukeaminen voi tapahtua hyvin monenlaisessa ajassa, eikä ole yhtä oikeaa aikaa, jolloin laukeamisen tulisi tapahtua. Laukeamiseen voivat vaikuttaa mm. kiihottuneisuuden määrä, suorituspaineet, lääkitykset, päihteet ja muut fysiologiset tai psykologiset tekijät. Erektion kovuus vaihtelee seksin aikana ja on tavallista, että penis välillä pehmenee.
On hyvin yksilöllistä, kuinka paljon esinahan kireys vaikuttaa kiihottumiseen tai tuntoon seksissä. Terska, jota esinahka peittää, on useimmilla kosketusherkkä. Ahdasta esinahkaa on mahdollista venytellä esimerkiksi ihoöljyn tai liukuvoiteen kanssa. Lisää tietoa esinahasta ja sen venyttelyohjeista löydät täältä.
Jotkut pitävät kevyemmästä ärsykkeestä seksissä, kun taas jotkut pitävät voimakkaammasta ärsykkeestä peniksessä kiihottumisen aikana. Tämä voi olla myös tottumiskysymys. Jos on tottunut aina laukeamaan esimerkiksi tietyllä tavalla runkkaamalla, se voi olla helpoin tapa myös seksissä toisen ihmisen kanssa. Uusiakin tapoja voi halutessaan koittaa harjoitella.
Lantionpohjanlihasten harjoittelua voidaan yleisesti ottaen suositella sukupuolesta riippumatta. Lantionpohjanlihasten tunnistamisella sekä tietoisella käytöllä (kevyt supistaminen ja rentouttaminen) voi olla myönteistä vaikutusta nautintoon ja omien seksuaalireaktioiden tunnistamiseen. Lantionpohjanlihaksista voi lukea lisää täältä.
Hienoa, että olette mitä ilmeisimmin käyneet keskustelua seksiin liittyvistä asioista kumppanisi kanssa. Onko teidän mahdollista jatkaa keskustelua? Keskustelu on hedelmällisintä silloin, kun se on kunnioittavaa ja lempeää eikä sisällä syyllistämistä tai kovia vaatimuksia. Kumppanisi puolesta on mahdotonta sanoa, kiihottuuko hän mielestään tarpeeksi. Parhaiten hän osaa vastata siihen itse. Jos kiihottuminen tuntuu vaikealta, voi seksuaalineuvonnasta olla apua.
Mieltymyksiä, fetissejä ja toiveita seksin suhteen on hyvin monenlaisia. Vaikka mieltymykset eroaisivatkin toisistaan, voi silti löytää yhteisen, molempia miellyttävän tavan harrastaa seksiä. Tätä edesauttaa sujuva keskusteluyhteys, utelias ja kiinnostunut mieli sekä kokeilunhalu. Tarvittaessa voitte hakea tukea keskusteluun seksuaalineuvonnasta, jos juttelu kahden kesken tuntuu hankalalta tai jumittavalta. Antoisia keskusteluja ja tutkimusmatkoja yhteiseen seksiin!
Oona Turunen