Miehen fetissi ahdistaa
Mieheni osti vuosia sitten itselleen bodybagin, minulle kertomatta mieltymyksestään toivoen, että osallistuisin sessioon pukemalla hänet siihen, ei kuitenkaan pakota siihen. Minulle se tuottaa ahdistusta ja inhoa kokeiltuani sitä mieheni toiveesta. Bagge jäi vuosiksi ”unholaan” kunnes tullessani yllättäen kotiin tapasin mieheni netissä katsomassa sidottuja naisia, josta nousi minun puoleltani helvetti valloilleen ja samassa tilanteessa palasi bodybag keskusteluun.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Monenlaiset fetissit ovat tavallisia ja erilaisista fetisseistä on lupa nauttia. Tilanne voi kuitenkin tuntua haastavalta, jos kumppanin mieltymykset eroavat paljon omista. Kaikenlaiset tunteet ovat sallittuja ja ymmärrettävästi toisen mieltymysten paljastuminen itselle yllättäen saattaa tuntua loukkaavalta.
Ihminen itse ei voi valita fetissejä itselleen eikä sitä, millaisista asioista hän kiihottuu. Omaa fetissiä on lisäksi vaikeaa unohtaa. Kerroit, ettet ole aina ollut tietoinen miehesi fetissistä. Kuulostaa positiiviselta, että suhteessanne on ollut tarpeeksi turvallista kertoa omista mieltymyksistään. Oman kumppanin uusi seksuaalinen puoli voi silti saada aikaan hämmennystä tai ahdistusta, kuten itsekin kuvasit.
Mukavaa kuulla, että olette keskustelleet miehesi kanssa toiveistanne ja rajoistanne. Toisen kanssa kannattaakin keskustella tilanteestanne. Hienoa, että miehesi ei pakota sinua minkäänlaiseen toimintaan, jota et itse halua. Olisi tärkeää, että pystyisitte vielä juttelemaan aiheesta ja miettimään, pystyisittekö löytämään jonkinlaisen molempia miellyttävän kompromissin tilanteessanne. Joskus fetissin omaavalle henkilölle saattaa riittää sekin, että toinen ei tuomitse itseä ja fetissiä voi toteuttaa esimerkiksi itsetyydytyksen yhteydessä.
Millainen tilanne teillä on tällä hetkellä kotona, oletteko pystyneet puhumaan asiasta riitelemättä? Onko sidottujen naisten katseleminen vaikuttanut yhteiseen seksielämäänne kielteisesti? Ahdistus aiheuttaa kurjan olon ja miehesikään ei varmasti haluaisi sinun voivan huonosti. Voi olla, ettei hän halunnut loukata sinua katsomalla mainitsemaasi materiaalia netistä silloin, kun olet paikalla. Tämä tietysti voi ajatuksena satuttaa joskus enemmän kuin materiaalin katsominen avoimesti. Pystyykö mies harrastamaan seksiä, johon ei kuulu fetissin toteuttaminen? Onko teillä läheisyyttä ja kosketusta arjessanne? Muun muassa tällaisia asioita voi miettiä ratkaisua etsiessä.
Jos tilanne on kovin tulehtunut, on sallittua jutella asiasta ammattilaisen kanssa. Sinua, tai teitä yhdessä, voisi hyödyttää keskusteleminen neuvontapuhelimessa tai seksuaalineuvojan vastaanotolla. Näin tilannettanne on helpompi avata perusteellisemmin ja täysin luottamuksellisesti. Yhteystiedot löydät täältä.
Neuvonnan tiimi