Miehen täytyy saada seksiä joka päivä vähintään kerran
Miehen täytyy saada seksiä joka päivä vähintään kerran. Minulle riittäisi 1-2 krt viikossa. Olemme olleet yhdessä vuoden verran. Villiä seksiä meillä oli muutaman viikon ajan, jonka jälkeen tilanne rauhoittui minun puolelta, ja hän on halunnut enemmän. Kertaluontoisten minä päätän milloin kroppaani käytetään-kapinointien jälkeen olen kutakuinkin ”alistunut” tilanteenseen, koska jos en ”anna”, mieheni käy ylikierroksilla, ei pysty nukkumaan ja valvottaa pyörimisellään minuakin. Tilanne on stressaava molemmille, minulle ei jää tilaisuutta haluta häntä ylitarjonnan vuoksi, ja hän tietää että homma on minulle pakkopullaa. Haluan suoriutua aktista niin pian kuin mahdollista, esileikkejä, joita hän kaipaisi, en todellakaan jaksa kaiken päälle. Läheisyyttä saan niin paljon kuin haluan, mutten sellaista mikä ei päättyisi seksiin, ja sekin ahdistaa ja saa välttelemään läheisyyttä. Olemme toki koittaneet keskustella miten tasapainottaisimme tilannetta, mutta omat konstit ei riitä. Haluaisin haluta kumppaniani ja nauttia seksistä sen sijaan, että koko asia oksettaa.

Hei ja kiitos viestistäsi.
Olemme vastanneet melko hiljattain halujen eriparisuutta koskevaan kysymykseen. Vaikka jokaisen tilanne on yksilöllinen, vastauksen lukeminen saattaisi hyödyttää myös omia pohdintojasi. Pääset lukemaan vastauksemme täältä.
Halujen yhteen sovittamisessa ihmiset tekevät kompromisseja. Kompromisseja tehtäessä on kuitenkin tärkeää kuunnella omia tunteitaan, tarpeitaan ja rajojaan. Suostumus seksiin tulisi pystyä antamaan tilanteessa, jossa on aidosti mahdollisuus myös kieltäytyä seksuaalisesta toiminnasta ilman pelkoa negatiivisista seurauksista.
Omaa suhdettaan seksiin ja suostumukseen voi tutkailla pohtimalla kysymystä siitä, harrastaako seksiä hyvää oloa lisätäkseen vai jotta paha olo pysyisi poissa. Kirjoittamasi antaisi viitteitä jälkimmäisestä tilanteesta. Kun yhteisen seksin motiivina on pahan olon tai negatiivisten seurausten välttäminen, oman halun ja omien rajojen kuunteleminen vaikeutuu. Kirjoitat että painostavan ilmapiirin seurauksena seksi jo itsessään oksettaa. Mitä seksiä kohtaan kokemasi tunteet kertovat sinulle nykyisestä tilanteestasi ja siitä, miten seksuaaliset tarpeesi tulevat suhteessasi kohdatuksi?
Toistuvalla omien rajojen ylittämisellä on usein varsin negatiivisia seurauksia hyvinvointiin ja minäkuvaan. Kannustaisin sinua tai teitä yhdessä hakeutumaan ammattiavun piiriin tarkastelemaan kokonaistilannettanne tarkemmin. Tilanteessanne olisi tärkeä päästä puhumaan esimerkiksi siitä, mitä seksi tai sen poissaolo teille kummallekin merkitsee ja mitkä olisivat toiveenne ja tarpeenne seksin ja läheisyyden suhteen. Neuvonnallinen tai terapeuttinen tuki voisi auttaa teitä pohtimaan kysymystä siitä, miten seksielämässä olisi mahdollisuus antaa tilaa molempien haluille ja tarpeille ilman, että kenenkään rajoja ylitetään.
Ilmaiseen neuvontaamme voi tulla joko yksin tai yhdessä ja tapaaminen onnistuu myös etäyhteydellä. Voimme tarvittaessa ohjata sinua/teitä myös paikkakuntanne palveluiden piiriin. Voit myös aina olla yhteydessä neuvontapuhelimeemme, jos haluat jutella lisää. Tärkeää on että et jää yksin pohdintojesi kanssa.
Maria Vihlman