Mieltymys pissata housuun
Mää rupesin tykkään noin kuukausi sitten housuun pissauksesta. Eli esim kouluaamuina en käy ollenkaan aamusin vessassa vaan pidättelen koulupäivän ajan ja yleensä vikoilla tunneilla päästän ihan pikkulirun mut kumminkin vaan semmosen ettei sitä huomaa. Kotimatkalla yleensä päästän isomman lirun ja kotona päästän loput pönttöön. En ymmärrä mistä olen tähän saanu kipinän? Onko kuinka normaalia? Voiko jotenkin pissan hajua vähentää kun mulla se haisee todella voimakkaalle?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmiset omaavat erityyppisiä seksuaalisia mieltymyksiä. Ihminen ei voi valita omia mieltymyksiään. Tämän takia oma tilanne saattaa herättää hämmennystä. Omasta seksuaalisuudestaan saa nauttia itselleen ja keholleen sopivin tavoin.
Täysin ei tiedetä, mistä mieltymykset saavat alkunsa. On kuitenkin olemassa muitakin ihmisiä, jotka nauttivat pissaan liittyvistä asioista. Pissaleikkejä voi kokeilla omaa kehoaan kuunnellen. Välillä on tärkeää pyrkiä pissaamaan myös silloin, kun on pissahätä. On keholle hyväksi, ettei pissaa pidättele joka päivä pitkään, jos pissahätä sattuisi tulemaan. Pidätteleminen voi vaikuttaa kielteisesti omaan hyvinvointiin varsinkin pidemmällä aikavälillä.
Pissan hajuun voivat vaikuttaa päivän aikana nautitut ruoat ja juomat. Myös tulehdus tai jokin muu tauti voi synnyttää voimakkaalle tuoksuvaa pissaa. Pissan haju voi olla vahva, jos henkilö ei ole juonut tarpeeksi nestettä. Voit tarkkailla, juotko tarpeeksi vettä päivän aikana. Myös vaippa tai jokin suoja alushousuissa saattaisi imeä hajuja. Esimerkiksi julkisella paikalla voi harkita tällaista vaihtoehtoa. Pissan liruttelemista voi kokeilla kotona omissa oloissaan. Tällöin ei haittaa, jos pissa vähän haisee.
Pissaleikeissä on hyvä muistaa hygienian hoito ja alueen huuhtelu sekä alusvaatteiden vaihto pissaleikkien lomassa tai viimeistään leikin jälkeen. Myös välipäiviä kannattaa pitää. Lisäksi ilmakylvyt tekevät hyvää, jottei sukuelinten alue pääse hautumaan. Muutoin kuvaamiasi asioita voi kokeilla kehoaan ja muita ihmisiä kunnioittaen. Lisätietoa terveydestä saat terveydenhoitajalta. Mikäli mieltymyksesi aiheuttaa hämmennystä tai uusia kysymyksiä, olet lämpimästi tervetullut juttelemaan tilanteestasi neuvontapuhelimeemme.
Neuvonnan tiimi