Mikä aiheuttaa seksin aikana halun edetä yhdyntään?
Olen miettinyt seksiin liittyviä kokemuksia poikaystäväni kanssa. Ainahan se alkaa pussailulla, hyväilyillä ja riisumisella. Siihen käytetään reilusti aikaa. Tulee halu kosketella eri puolilta kehoa, ja siirtyä siitä suuseksiin. Siinä vaiheessa ei vielä yhdyntä ole mielessä. Lopulta tulee vaan se tunne, että nyt olisi yhdynnän aika. Osaatteko selittää, mikä aiheuttaa seksin aikana sen halun yhdyntään? Aina se vaan tulee, ja se on oikein ihanaa.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Kiva kuulla, että olette löytäneet teille nautinnollisen tavan edetä hyväilyissä. Kaikenlaisiin hyväilyihin saa käyttää sen verran aikaa, mikä molemmista tuntuu mukavalta.
Erilaisten hyväilyjen aikana kasvatetaan kiihotusta ja halua siirtyä yhdyntään. Kehon mielihyvää tuottavat hormonit saavat aikaan halun siirtyä hyväilyissä aina pidemmälle. Halua usein nostattaa myös se, kun huomaa kumppaninsa nauttivan. Tavallisesti haluun ja kiihottumiseen liittyvät asiat kietoutuvatkin yhteen sekä fyysisellä että psyykkisellä tasolla.
Jokainen pariskunta voi päättää itse, kuinka pitkälle haluaa edetä halujensa mukana. Jotkut etenevät yhdyntään asti, toisille ”päätepiste” on esimerkiksi pussailu. Jos yhdyntä tuntuu teille sopivalta tavalta nauttia seksuaalisuudestanne, voitte jatkossakin edetä yhdyntään asti. Tarkemmin tietoa kehoon ja yhdyntään liittyvistä fyysisistä ja psyykkisistä tekijöistä saatte esimerkiksi terveydenhoitajalta.
Neuvonnan tiimi