Mikä lasketaan seksiksi?
Mikä lasketaan seksiksi? Minulla ja kumppanilla on erinäisistä syistä johtuen penis-emätin penetraatiota tosi harvoin, mutta melko usein annamme suuseksiä toisillemme, käsiseksiä, rintojen stimulaatiota, ja samanaikaista runkkaamista. Voiko siis sanoa, että meillä on seksiä usein? vai todella harvoin? Olemme mies-naispari.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Yleisellä tasolla puhuttaessa seksiksi voidaan laskea esimerkiksi kaikki mainitsemasi toiminta. Jokainen ihminen tai pariskunta saa kuitenkin itse määritellä, minkä kaiken laskee seksiksi. Joillekin seksi tarkoittaa pelkkää yhdyntää, toiset laskevat seksiin kuuluvaksi esimerkiksi suu- tai käsiseksin. Seksuaalisuudesta on sallittua nauttia sellaisena kuin se molemmista tuntuu sopivimmalta.
Vaikuttaisi siltä, että seksi kuuluu mitä moninaisimmissa muodoissaan osana elämäänne. Voisi siis sanoa, että harrastatte seksiä usein. Tarkimman määritelmän ja kokemuksen seksielämästänne osaatte antaa vain te. Mikäli olette tyytyväisiä seksielämäänne, ei syytä huoleen pitäisi olla. Seksiä voi harrastaa jatkossakin juuri niillä tavoilla, joista molemmat pitävät.
Neuvonnan tiimi