Mikropeniksen hoitaminen
Hei. Olen 26v mies jolla ongelmana mikropenis. En ole tyytyväinen penikseeni eikä myöskään naiset monesta yrityksestä huolimatta. Onko mikropenikselle tehtävissä jotain vai pitääkö joka kerta petipuuhissa nolostua? Tiedän kyllä että koolla ei ole välttämättä väliä mutta tässä tapauksessa on. mihin pitäisi ottaa yhteyttä ja mitä olisi tehtävissä?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Peniksen koko on hyvin yleinen huolta aiheuttava asia. Peniksen koko voi synnyttää monenlaisia tunteita ja vaikuttaa omaan seksuaaliseen itsetuntoon. Peniksen koko ei kuitenkaan ole miehen mitta.
Mikropenis toimii samalla tavalla kuin muutkin penikset ja mikropenistä voi käyttää samalla tavalla kuin muitakin peniksiä. Kuten itsekin mainitsit, koolla ei ole välttämättä väliä petipuuhissa. Seksi ei ole pelkkää yhdyntää, joten nautintoa voi tuottaa toiselle muillakin kehonsa osilla kuin peniksellä. Esimerkiksi käsillä tehtävät hyväilyt, suuseksi sekä seksivälineet saattavat tuoda nautintoa molemmille. On kuitenkin ymmärrettävää, että oman kehon mittasuhteet saattavat harmittaa ja vaikuttaa omaan tyytyväisyyteen kehonsa suhteen.
Mikropenikselle ei ole pakko tehdä mitään, jos ei halua. Mikäli asia kuitenkin vaivaa, voidaan mikropenistä joissakin tapauksissa hoitaa kirurgisesti. Tällaisista vaihtoehdoista voi puhua esimerkiksi urologin luona ja punnita hänen kanssaan hoitomuodon hyödyt ja haitat. Myös muista mahdollisista hoitomuodoista voi kysyä urologilta.
Millaisia ajatuksia tilanteesi herättää sinussa? Jos asia on vaikuttanut omaan seksuaaliseen hyvinvointiisi, kannattaa tunteistaan puhua mahdolliselle kumppanilleen. Myös seksuaalineuvojan tai seksuaaliterapeutin kanssa keskustelemisesta voisi olla apua. Ammattilaisen kanssa on mahdollista puhua ajatuksistaan luottamuksellisesti. Yhteystiedot saat täältä.
Neuvonnan tiimi