Miksi?
Olen 22 vuotias ja yhtäkään seurustelu suhdetta ei ole ollut ja olen edelleen neitsyt tämä on se asia mikä alkaa stressaamaan todella paljon. Välillä vain tuntuu ettei kukaan vain ole kiinnostunut… Mikä minussa voi olla vikana kun pukeudun ihan normaalisti ja enkä edes käyttäydy mitenkään huonosti
Pian ei edes viitsi kaverien kanssa liikkua missään kun hekin aina mainitsevat asiasta.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Onpa ikävää kuulla, että et ole tyytyväinen elämäntilanteeseesi. Vaikka sitä ei päällepäin näe, on moni muukin samassa tilanteessa kanssasi. Siinä ei ole mitään noloa, ettei ole seurustellut tai harrastanut seksiä toisen kanssa, moni julkisuuden henkilö on ihan avoimesti kertonut omasta menneisyydestään ja siitä, että oli neitsyt yli kaksikymppisenä. Hyvä puoli on, että aina voi saada uusia kokemuksia ihmissuhderintamalla eikä siihen vaikuta oma ikä.
Sinussa ei ole mitään vikaa, uskon, että olet oikein hyvä niin ulkoisesti kuin sisäisestikin. Kuuluuko seksi sinulla parisuhteeseen tai oletko miettinyt, olisitko valmis harrastamaan seksiä ilman parisuhdetta? Onko sinulla ollut vaikeuksia lähestyä potentiaalisia kumppaneita? Parisuhdetta voi etsiä niin harrastusten, opiskelujen kuin nettitreffien ja treffisovellusten kautta. Mainittujen tahojen kautta voi toki löytää pelkkää seksiseuraakin, mutta mikäli koet seksin kuuluvan vain parisuhteeseen, olisi varmasti niin mielelle kuin kehollekin mukavampaa jakaa oma eka kertansa jonkun tutun ja luotettavan henkilön kanssa.
Tosi kurjaa, jos kuulet kavereiltasi mainintoja tähän asiaan liittyen. Oletko avoimesti kertonut heille niin (seksi)kumppanin etsinnästä kuin heidän puheidensa ärsyttävyydestä? Jos kaverisi vielä jotain sanovat, pyydä heitä itse etsimään sinulle joku kiva ihminen, jos seuran löytyminen on heidän mielestään helppoa. Maailmaan mahtuu myös monia muitakin ihmisiä, eli jos kaverisi jotenkin nälvivät sinua eivätkä kuuntele tunteitasi, voisi olla hyvä kääntyä toisenlaisten ihmisten puoleen omiin huoliinsa liittyen.
Vaikka seksi saattaa olla isona asiana mielessäsi, voin kuitenkin lohduttaa, ettei se ole koko elämä. Ihminen on arvokas, vaikkei omaisikaan (vielä) kaikkia samanlaisia kokemuksia kuin jotkut muut. Mikäli haluat jutella omista tuntemuksistasi luottamuksella, voit soittaa ilmaiseen neuvontapuhelimeemme tai varata maksuttoman ajan seksuaalineuvojan vastaanotolle. Paljon tsemppiä sinulle elämäsi varrelle!
Maija Nieminen