Miksi jotkut haluavat harrastaa seksiä useamman kumppanin kanssa samaan aikaan?
Miksi joillakin on viehtymys harrastaa seksiä useamman kumppanin kanssa samaan aikaan? Onkohan se pornon katselusta nouseva mieliteko? Tiedättekö onko sellaista ollut ennen pornon aikakautta? Itseäni ihmetyttää vielä enemmän, että naisillakin on näitä viehtymyksiä. Kuinka nainen voi antaa kahden miehen työntyä sisäänsä yhtä aikaa? Olen ehkä ajatuksiltani rajoittunut, ja siksi olisi hyvä kuulla teidän näkemys tähän.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmisillä on erilaisia seksuaalisia mieltymyksiä ja fantasioita. Joitain saattaa kiihottaa ajatuksen tasolla esimerkiksi hyväilyjen saaminen samaan aikaan useammalta ihmiseltä. On myös ihmisiä, jotka kiihottuvat muiden seksin katselemisesta. Välttämättä ei ole mitään yksiselitteistä syytä siihen, miksi jotkut viehättyvät esimerkiksi kimppakivasta, ryhmäseksistä tai tuplapenetraatiosta.
Pornon tarkoituksena on luoda fantasioita, kiihottaa ja antaa mahdollisia ideoita seksielämää varten. On mahdollista, että porno on yksi tekijä sille, että mm. kimppakiva koetaan kiihottavana. Nykyään myös media nostaa esiin ihmisten erilaisia fantasioita ja tätäkin kautta jotkut voivat löytää kiinnostuksen kimppakivaan/ryhmäseksiin. Jokaisen ihmisen tilannetta tulisi kuitenkin tarkastella yksilöllisestä näkökulmasta. Kaikki eivät katso pornoa, mutta saattavat mielikuvituksensa avulla luoda itselleen kiihottavia fantasioita.
Ihmisellä on aina ollut kyky nauttia seksuaalisuudesta mielikuvituksellisin keinoin. Esimerkiksi antiikin Kreikassa järjestettiin orgioita, joissa ihmisryhmä kokoontui harrastamaan pidäkkeetöntä seksiä. Nykyihminen taas on pystynyt eroottisten kuvien ja tarinoiden kautta fantasioimaan kimppakivasta. Toki tarjonnan määrä on pornovideoiden aikaan koko ajan runsaampi. Laajempi ja parempi saavutettavuus voi selittää myös osaltaan mieltymyksestä puhumisen.
Koska jokainen ihminen on oma yksilönsä, on vaikeaa sanoa, miksi naisillakin on fantasioita tuplapenetraatiosta. Joitain saattaa kiihottaa esimerkiksi ajatus kaksinkertaisesta nautinnosta samaan aikaan. Varmimman vastauksen kysymykseesi voi oikeastaan antaa vain asiasta fantasioiva henkilö itse. Aina ihminen ei itsekään tiedä, mistä tai miksi jokin fantasia on saanut alkunsa.
On sallittua kyseenalaistaa ja miettiä seksuaalisuuteen liittyviä asioita. On olemassa muitakin, jotka eivät kiihotu kuvaamistasi asioista, sillä kaikki seksiasennot tai fantasiat eivät ole kaikkia varten. Omaa kehoaan ja mieltymyksiään kannattaa kuunnella etsiessään tapoja nauttia omasta seksuaalisuudestaan. Mikäli haluaisit keskustella laajemmin seksuaalisuudesta tai näkemyksistäsi, palvelemme sinua mielellämme lisää muissa neuvontapalveluissamme.
Neuvonnan tiimi