Miksi jotkut haluavat puhua tuhmia seksin aikana? Mitä se edes...
Miksi jotkut haluavat puhua tuhmia seksin aikana? Mitä se edes tarkoittaa? Sitäkö että puhutaan oikein rivoilla sanoilla? Miksi monien on vaikea puhua seksistä lainkaan? Olen lukenut, että se on monesti vaikeaa. Minusta on aivan luonnollista puhua seksistä, enkä häpeä lainkaan olipa puhe miehen tai naisen sukuelimistä, tai mistä tahansa seksiin kuuluvista jutuista. Tuhmia en kuitenkaan halua puhua, koska se tuntuu tyhmälle.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Niin sanottu tuhmien puhuminen voi tarkoittaa esimerkiksi seksiin ja kehoon liittyvien sanojen suoraa tai epäsuoraa käyttöä tavalla, jonka on tarkoitus kiihottaa. Monille ihmisille sanat, tietynlainen puhetapa ja äänet yleisesti voivat olla hyvin kiihottavia. Sanojen käyttö seksin aikana tulee joiltakin luontevasti kun taas toiset kokevat sen epämiellyttäväksi tai hankalaksi. Tuhmia ei tarvitse puhua seksin aikana, jos se ei tunnu itsestä sopivalta tai tarpeelliselta.
Seksistä puhuminen yleisesti ottaen voi olla vaikeaa esimerkiksi siihen liittyvien hankalien tunteiden vuoksi. Joillakin saattaa liittyä seksistä puhumiseen esimerkiksi häpeän, pelon tai epävarmuuden tunteita. Seksistä puhumista voi kuitenkin halutessaan harjoitella ja ihmissuhteissa se onkin hyödyllinen taito. Puhuminen auttaa selvittämään ja ennaltaehkäisemään ristiriitatilanteita.
Oona Turunen