Paheksunta useammasta seksikumppanista
Miksi jotkut paheksuvat, jos ihmisellä on useampia seksikumppaneita? Olen lukion toista luokkaa käyvä nuori mies, jolla on säännöllistä seksiä kolmen saman luokan tytön kanssa. Olen jokaisen heidän kanssa pari yötä viikossa. Kyse on vain hauskanpidosta ja nautinnosta. Me kaikki olemme nauttineet seksistä, ja saaneet paljon uusia kokemuksia. Voivatko jotkut olla vain kateellisia? Eikö seksiä saisi olla niin paljon kuin haluaa, ja vaihtelevasti eri kumppaneiden kanssa?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Jokaisella on oikeus omaan kehoonsa ja omaan seksuaalisuuteensa. Seksiä saa harrastaa eri ihmisten kanssa niin useasti kuin haluaa. Tärkeintä on, että seksi tapahtuu yhteisymmärryksessä ja ihmisten toiveita ja rajoja kuunnellen ja kunnioittaen. Jos siis kuvaamasi tilanne on OK kaikille osapuolille, voitte näin toimia jatkossakin.
On aina yksilöllistä, miksi jotkut paheksuvat toisen elämäntyyliä. Kyse saattaa olla omasta moraalista ja näkökannasta sen suhteen, mikä on oikein ja mikä väärin. Ajatuksiin voivat vaikuttaa esimerkiksi elämänkatsomukselliset asiat, omat uskomukset sekä kulttuuri ja ympäristö. Joillakin taustalla voi olla kateus, mutta tämäkin riippuu henkilöstä. Siksi jokaiselta ihmiseltä pitäisi aina kysyä itseltään, miksi kokee jonkin tilanteen niin kuin kokee.
On tärkeää keskustella jokaisen kanssa, miten he kokevat tilanteen ja miltä heistä tuntuu. Jos ”pelisäännöt” ovat kaikille selvät, ei tilanteessa pitäisi olla mitään erikoista ja voit jatkaa toimintaasi. Muistattehan myös kondomin ja suuseksisuojan käytön kaikissa seksin muodoissa. Lisätietoa monisuhteista saat täältä. Mikäli haluat keskustella tilanteestasi vielä tarkemmin, voit soittaa neuvontapuhelimeen.
Neuvonnan tiimi