Miksi kaikessa seksuaalineuvonnassa tunnutaan vähättelevän naisen fyysistä tarvetta yhdyntään …
Miksi kaikessa seksuaalineuvonnassa tunnutaan vähättelevän naisen fyysistä tarvetta yhdyntään ja peniksen merkitystä naisen seksuaaliselle nautinnolle? Miksi ei voida myöntää, että osalle naisista peniksellä on suurin merkitys seksuaalisessa nautinnossa? Ja että ainoa seksuaalinen tarve on yhdynnän tarve ja että tämä tarve on nimenomaan fyysinen tarve? Mikä ihmeen tarve on romantisoida naisen seksuaalista halua?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ikävä kuulla, että olet kokenut seksuaalineuvonnan vähättelevän tätä puolta seksissä ja seksuaalisuudessa. Olemme hyvin yksilöllisiä siinä mitä tulee seksiin ja seksuaalisiin mieltymyksiin. Seksissä ja seksuaalisuudessa on monia ulottuvuuksia ja fyysisyys on monelle merkittävä osa niitä molempia. Olet oikeassa, että on naisia, joille peniksellä ja yhdynnällä on suuri merkitys seksuaalisessa nautinnossa.
Seksuaalineuvonnan tarkoitus ei ole vähätellä minkäänlaista seksin muotoa, seksuaalista halua tai tarvetta, vaan auttaa ihmisiä vaalimaan omannäköistä seksuaalisuuttaan. Kaikenlaiset tarpeet seksin taustalla ovat ok, oli sitten kyse fyysisestä, henkisestä, emotionaalisesta tai sosiaalisesta tarpeesta.
Oona Turunen