Miksi kondomit on niin pahan makuisia? Olisin antanut poikaystävälle suuseksiä,...
Miksi kondomit on niin pahan makuisia? Olisin antanut poikaystävälle suuseksiä, mutta en pystynyt kuin pienen hetken, koska kondomi maistui niin pahalta. Minua jännittää nuolla paljasta pippeliä. En tiedä miten varovasti sitä olisi kosketettava kielellä. Kondomin kanssa ei olisi sitä ongelmaa, mutta en kestä sitä makua. Antakaa neuvoja mitä voisimme tehdä.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hienoa, että haluaisitte huolehtia kondomin käytöstä suuseksin aikana. Ihmiset maistavat omaan yksilölliseen tapaansa maut eri tavoin. Kondomin maku ei välttämättä ole kaikkien mieleen osittain kumisen koostumuksen takia. Siksi markkinoille on kehitelty erilaisia makukondomeja, joita kokeilemalla saattaa löytää itseään miellyttävän vaihtoehdon. Halutessaan voi lisäksi testata kondomeja eri valmistajilta, sillä mauissa saattaa olla vivahde-eroja valmistajien kesken.
Jokainen henkilö tykkää aina hieman erilaisista tavoista nuolla tai kosketella pippeliä. Siksi ei ole mitään yhtä oikeaa tapaa tai voimakkuutta hyväillä penistä. Suuseksiin voi ottaa mukaan myös esimerkiksi käsien avulla tehdyt hyväilyt. Voit poikaystäväsi kanssa keskustella, millaisista asioista hän pitää ja mitkä hyväilytavat teitä molempia kiinnostaisivat. Jos päätätte jättää kondomin pois, on hyvä jutella yhdessä erilaisista turvallisuuteen liittyvistä tekijöistä ja esimerkiksi seksitautien testaamisesta, mikäli teillä on aiempia kumppaneita tai ette ole vakisuhteessa.
Autamme mielellämme uudestaankin sinua joko nettineuvonnan puolella tai neuvontapuhelimessamme, jos sinulle jäi vielä kysyttävää. Lisäksi terveydenhoitajan puoleen voi kääntyä seksuaalisuuteen ja ehkäisyyn liittyvissä asioissa.
Neuvonnan tiimi