Miksi laukean pornolle nopeammin kuin fantasioilleni
Hei, olen 13 v poika ja joskus minua alkaa panettaa hirveästi että tekee mieli alkaa vetämään käteen, mutta olen huomannut että laukean pornolle nopeammin kuin fantasioinnille

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihminen voi kiihottua hyvin erilaisista asioista ja monet käyttävätkin sooloseksin tukena erilaisia mielikuvia, fantasioita tai konkreettisempaa materiaalia, kuten pornoa. Mieltymykset ovat yksilöllisiä ja jokainen saa käyttää kiihottamistarkoituksessa juuri sellaisia asioita, jotka itsestä tuntuvat parhaimmalta.
Osalle omat mielikuvat tuntuvat kiihottavimmilta, kun voi itse vaikuttaa siihen miten tarina etenee tai mitä fantasiassa ylipäänsä tehdään ja tapahtuu. Toisiin taas porno vaikuttaa voimakkaammin, kun konkreettisen materiaalin avulla tapahtumat tuntuvat todemmilta ja fantasiaan on helpompi keskittyä. Kumpikaan tavoista ei ole toista parempi, joten voit aivan huoletta toimia siten kun sinusta itsestäsi tuntuu hyvältä. Tärkeintä on, että jokainen löytää ne tavat, jotka tuntuvat itselle omimmilta.
Lisää pornosta voit lukea täältä ja fantasioista täältä.
Jarna Rintaniemi & Maria Vihlman