Miksi nainen ei saa orgasmia, vaikka mies rynkyttää? Onko paikat...
Miksi nainen ei saa orgasmia, vaikka mies rynkyttää? Onko paikat niin väljät,kun olen synnyttänyt 3 lasta? Mitä tehdä,että saan orgasmin mieheni kanssa? Kohta 50- v.

Hei. Kiitos kysymyksestäsi.
Orgasmia pohdittaessa on hyvä kiinnittää huomiota paitsi siihen, mitä tapahtuu orgasmin hetkellä tai juuri ennen orgasmia, myös siihen, miten kiihottuminen on kokonaisuudessaan päässyt kehittymään seksuaalisen kohtaamisen aikana.
Et kerro kysymyksessäsi, että oletko joskus saanut orgasmin tai että saatko tällä hetkellä orgasmin jollakin tavalla, esimerkiksi sooloseksissä. Jos saat tällä hetkellä orgasmin jollakin tavalla, voisi tuota tapaa tutkailla tarkemmin ja miettiä, voisiko toisissa tilanteissa toimivia asioita tuoda niihin tilanteisiin, joissa orgasmia ei kuulu.
Tulkitsen viestiäsi niin, että rynkyttämisellä viittaat yhdyntäseksiin. Onko kuvaamasi rynkyttäminen sinulle mahdollisimman nautinnollinen tapa matkata kohti mahdollista orgasmia? Mikä osa kehostasi on kaikkein herkin seksuaaliselle nautinnolle? Saako tuo osa kosketusta yhdyntäseksin aikana?
Toinen asia, mitä voi pohtia on se, että kuinka kiihottuneessa tilassa olet ollut ennen yhdynnän aloittamista. Millaisista omista tai kumppanin kosketuksista ja hyväilyistä pidät ennen yhdyntää? Se milloin vagina on tarpeeksi kiihottunut yhdyntää ajatellen on yksilöllistä ja tilannesidonnaista. On kuitenkin tavallista, että yhdyntään edetään tilanteessa, jossa vagina ei vielä ole riittävän kiihottunut.
Omaa kiihottumista tunnistaakseen on tärkeää oppia tuntemaan oman sukuelimensä toimintaa ja toiveita. Yksi hyvä tapa tutustua omaan kehoon on lantionpohjanlihaksiin tutustuminen ja niiden vahvistaminen, josta löydät lisätietoa täältä. Kun tietää mistä itse nauttii, on kumppanin kanssa helpompaa jutella siitä, millaista kaikkia osapuolia tyydyttävä seksuaalisuus voisi olla.
Jos haluaisit keskustella tilanteestasi tarkemmin, voit soittaa neuvontapuhelimeemme tai varata ajan seksuaalineuvontaan.
Maria Vihlman