Miksi pippelin pitäisi olla erektiossa?
Miksi pippelin pitäisi olla erektiossa? Minulla ei ole ollut koskaan, eikä se ole minua haitannut. Olen 19v mies. En ole kiinnostunut seksistä, enkä omista ruumiintoiminnoistani. Ihmettelen miksi lääkärintarkastuksessa kyseltiin erektioista ja ihmeteltiin, kun kerroin ettei niitä ole ollut. Sanokaa te, jos tiedätte.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Erektio on kehon luonnollinen reaktio. Erektion spontaani syntyminen on myös kehon oma tapa huoltaa pippelin verenkiertoa ja pitää kunnossa paisuvaiskudosta. Spontaaneja erektioita syntyy usein yöllä ja ne laskevat itsestään. Erektiota voidaan eräällä tavalla pitää yhtenä terveyden mittarina ja tämän takia lääkäri varmaankin kyseli asiasta.
Erektiota ei tarvitse hankkia eikä seksiä ole pakko harrastaa, jos ei halua. Hyvä juttu, että olet maininnut erektioon liittyvästä tilanteestasi lääkärille. Lääkäri osaa paremmin antaa tietoa juuri sinun terveyteesi liittyen ja jos haluat, voit olla vielä lääkäriisi yhteydessä asian tiimoilta. Hän osaa vastata tarkemmin kysymykseesi ja neuvoa, jos tilannettasi tarvitsee hoitaa tai tarkkailla. Noin muutoin on sallittua elää sellaista elämää kuin itse haluaa ja olla kiinnostunut niistä asioista, jotka itselle tuntuvat tärkeimmiltä.
Neuvonnan tiimi