Miksi pornofilmeissä näytetään sperman ruiskahtaminen?
Pornofilmeissä on aika yleinen juttu, että mies ottaa peniksensä ulos pimpistä ennen kuin siemensyöksy tulee, ja antaa siemensyöksyn tulla naisen päälle (kasvoille, rinnoille,mahalle). Mitähän varten näin tehdään? Onko kyse siitä, että katsojat näkevät spermanruiskahdukset? Vai onko pääasia, että naisen elimistöön ei menisi spermaa?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Pornofilmit ovat samanlaisia näyteltyjä elokuvia kuin muutkin elokuvat. Näyttelijöiden toimintoja määrittelee ohjaaja ja elokuvan käsikirjoitus. Jokainen käsikirjoittaja tekee kohtauskuvauksen joko omien tai muiden ihmisten toiveiden ja näkemysten pohjalta. Tyypillisesti näkemyksiä ohjaavat erilaiset seksifantasiat, joiden avulla kohtauksia suunnitellaan.
Usein pornossa voi nähdä sperman ruiskahtavan jonkun päälle. Tämä saattaa liittyä siihen, että katsojien ajatellaan eläytyvän jonkun seksin osapuolen rooliin ja esimerkiksi kiihottuvan siemensyöksyn näkemisestä. Joissakin tuotannoissa voi toki olla ajatuksena se, ettei spermaa pääse naisen elimistöön, mutta luultavasti useimmin taustalla ovat nuo visuaaliseet syyt. Tietyissä lajityypeissä siemensyöksyn tuleminen naisen päälle voi myös kuvata esimerkiksi alistamista tai omistamista. Muitakin syitä sperman ruiskahtamiselle voi olla, sillä kaikenlaiset ratkaisut riippuvat aina filmin tekijöistä. Tosielämässä kannattaa aina jutella kumppanin kanssa molempien mieltymyksistä ja siitä, mihin kohtaan kehoa saa laueta.
Hienoa, että haluat pohtia asioita erilaisista näkökulmista. Jos sinua kiinnostaa vielä pornoon liittyvät seikat, voit lukea niistä enemmän täältä.
Neuvonnan tiimi