Miksi pornovideoissa miehet kiihdyttävät yhdyntätahtia ennen laukeamistaan?
Miksi pornovideoissa miehet aina kiihdyttävät yhdyntätahtia ennen laukeamistaan? Jos ensi alkuun yhdyntä olisikin hellän ja naista huomioon ottavan näköistä, on se lopussa niin hirveän näköistä, että ihme on jos ei naiseen satu pahasti. Jos miehet tekee tosielämässäkin noin, on niistä helppo pysyä kaukana.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Pornovideoiden kuvaama seksi ei vastaa tosielämän seksiä. Pornossa saatetaan liioitella eri reaktioita tai toimintoja. Pornovideoissa kiihdytetään tahtia todennäköisesti siksi, että se kuvastaa katsojille roolihahmon olevan lähellä laukeamista. Myös käsikirjoitus ja ohjaajan toiveet määrittelevät sen, miten näyttelijät toimivat seksiaktia kuvatessa. Muitakin syitä kyseiseen toimintaan saattaa olla.
Tosielämässä miehet eivät toimi samoin kuin pornossa, vaikka ennen laukeamistaan mies tai nainen saattaa tuntea tarvetta kiihdyttää tahtia. Tahtia on mahdollista kuitenkin kiihdyttää kuitenkin toista satuttamatta. Kiihottunut tila, liukkaus, molempien mielestä miellyttävä seksitapa sekä yhteinen kommunikointi edesauttavat sitä, että seksi tuntuu mukavalta alusta loppuun asti. Oikeassa elämässä seksi voi olla juuri sellaista, mikä itsestä ja kumppanista tuntuu hyvältä, esimerkiksi hellää ja huomioon ottavaa. Mikäli kokisi, että jokin toisen toiminnassa ei tunnu hyvältä, kannattaa siitä sanoa kumppanilleen. Yhdessä keskustellen voi löytää sopivan tavan nauttia.
Kuvaamiasi aiheita on sallittua pohtia ja kyseenalaistaa. Pornoa ei ole välttämätöntä katsoa, mikäli sen tarjoama kuvasto ei tunnu itsestä miellyttävältä. Myös vaikkapa mielikuvien tai eroottisen lukemiston kautta voi halutessaan kokea kiihottumista. Jos porno, seksin harrastaminen tai ihmissuhteet synnyttävät uusia kysymyksiä, olet tervetullut juttelemaan mietteistäsi lisää neuvontapuhelimeen.
Neuvonnan tiimi