Miksi sormetus vaginan sisällä ei tunnu miltään?
Miksi sormetus vaginan sisällä ei tunnu miltään? Miten voisin itsetyydyttää vaginan sisällä, niin että se tuntuisi kivalta? Ja miltä normaali vaginan seinämä tuntuu?

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Vagina on putkimainen elin, joka on suunnilleen noin 1-2 sormen levyinen. Vaginan seinämät ovat pehmeät ja poimuiset. Aina sormia ei ole välttämätöntä laittaa syvälle vaginaan, joskus riittää suuaukon läheltä hyväileminen, sillä vaginan tuntoherkimmät kohdat sijaitsevat suuaukon lähellä. Kyseinen seikka saattaa olla myös osasyy siihen, miksi sormetus ei tunnu miltään. Lisäksi kaikki eivät koe sormetusta nautinnollisimpana itsetyydytysmuotona. Itsetyydytystä voi harrastaa sormetuksen sijaan myös muilla tavoilla. Esimerkiksi nännejä, sisäreisiä tai klitorista kosketellessa saattaa kokea seksuaalista mielihyvää.
Itsetyydytyksen yhteydessä ei ole pakko laittaa mitään sisäänsä. Riittää, että seuraa kehon reaktioita ja etenee sen mukaan, mikä tuottaa itselle nautintoa. Jos siis sormettaminen ei tunnu nautinnolliselta, voi itsetyydytystä käsittelevän artikkelin kautta löytää muita itsetyydytysvinkkejä. Mikäli ehdottomasti haluaa sormettaa itseään vaginan sisältä, voi edestakaisin tapahtuvan liikkeen sijaan kokeilla toisenlaisia liikkeitä, esimerkiksi sormen pyörittämistä tai sormien koukistamista ns. kutsuvan eleen tapaan. Lisäksi lelujen tai erityyppisten liukuvoiteiden avulla voi saada lisästimulaatiota itsetyydytyshetkiin.
Itsetyydytyksen kuuluisi olla miellyttävä asia, joten tee vain niitä asioita, jotka tuottavat iloa sinulle itsetyydytyksen yhteydessä. Kattavampaa tietoa vaginasta saat gynekologilta. Häneltä voi myös kysyä tarkemmin, miksi sormetus ei tunnu miltään. Halutessasi voit vielä tutustua vaginaa käsittelevään artikkeliimme.
Neuvonnan tiimi