Miksi tekee mieli joka päivä ja seisoo herkästi? Miksi laukeamisissa...
Miksi tekee mieli joka päivä ja seisoo herkästi? Miksi laukeamisissa on paljon eroo ja siemensyöksyjen määrä on tosi erilainen? Tuntuu paljon paremmalta kun ei ole paperia tai pyyhettä vaan jos annan tulla suoraan. Yleensä sitä tulee 5 kertaa ulos, joskus vain kerran ja pieni määrä.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Ihmisen keho muuttuu läpi iän ja etenkin murrosiässä erilaiset hormonit, kuten testosteroni, saavat aikaan muutoksia kehossa ja säätelevät seksuaalista halukkuutta. Tämä on osa aikuiseksi kehittymistä ja tilanne tasaantuu ajan mittaan. Haluun vaikuttavat monesti myös muut tekijät, kuten elämäntilanne tai esimerkiksi vireystila.
Seksihaluissa ei siis ole mitään pahaa, vaikka joskus asia voi turhauttaakin, varsinkin, jos erektio syntyy tahtomatta. Näin voi tapahtua, vaikka ei kokisikaan olevansa kiihottunut. Erektioita voi tulla ja mennä, eikä niille ole pakko tehdä mitään, jos ei halua. Tänne on koottuna tarkemmin tietoa erektion syntyyn liittyen.
Siemennesteen määrä ja koostumus vaihtelevat eri ejakulaatiokertojen mukaan. Tilanteeseen vaikuttaa esimerkiksi se, kauanko edellisestä laukeamisesta on aikaa. Jos siis siemensyöksyt noin muutoin onnistuvat, ei ole syytä olla huolissaan monestiko spermaa tulee ulos peniksestä tai siemennesteen määrästä. On myös ihan itsestä kiinni, haluaako laueta pyyhkeeseen tai paperiin vai laukeaako kuvaamallasi tavalla. Voit siis halutessasi jatkaa ”suoraan laukeamista”, jos se on sinulle sopivinta. Täältä saat vielä lisätietoa siemensyöksyn koostumukseen ja määrään liittyen.
Jos sinulle jäi vielä kysyttävää, voit aina halutessasi laittaa uuden kysymyksen meille tai jutella tarkemmin seksuaalisuuteen liittyvistä asioista terveydenhoitajan kanssa.
Maija Nieminen