Miksi
Miksi sain viimme talvena toiseen rintaan oudon vähänkuin pallon ihan nännin keskelle? Hetki sen jälkeen tuli toinen toiseen ja molemmat vähän epämukavan tuntuisia ja aristavat välillä, jossain sanottiin, että olis jotai murrosiän juttuja mut en tiiä siitä sen enempää

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. Hyvä juttu, että haluat huolehtia terveydestäsi. Näin netin välityksellä on vaikeaa sanoa täysin tarkasti, mistä tilanteessasi on kyse. Todennäköisesti kyse on aivan luonnollisesta murrosiän muutoksesta rintakehän alueella. Noin joka kolmannella pojalla on muutoksia rintojen alueella murrosiässä. Kyseessä on hormonaalinen ilmiö, jonka pitäisi mennä ohi noin puolessatoista vuodessa.
Et siis ole yksin tilanteesi kanssa ja mitään syytä häpeilyyn ei ole. Jotta saisit täyden varmuuden, voit halutessasi käydä juttelemassa vielä terveydenhoitajan kanssa tilanteestasi. Myös turvallisille aikuisille voi puhua murrosikään liittyvistä muutoksista, sillä he ovat eläneet samanlaisen vaiheen itsekin aikoinaan elämässään. Ole huoleti, eiköhän kaikki ole kunnossa. Lisää murrosiästä voit lukea täältä.
Maija Nieminen