Milloin vaatetus on liian paljastavaa sosiaalisessa mediassa tai julkisella paikalla?...
Milloin vaatetus on liian paljastavaa sosiaalisessa mediassa tai julkisella paikalla? Minulle on tullut anonyymejä viestejä siitä, että ”herutan” jos pidän hupparia auki ja tissivako sattuu näkymään vähän, vaikka todellisuudessa haluan vain että kaulakoruni näkyvät, kun ne kuuluvat asuun.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On jokaisen oma asia, millä tavoin haluaa ilmentää omaa ulkonäköään ja olemustaan. Yhteiskunnan näkökulmasta on olemassa joitain paikkoja tai tilanteita, joissa on suotavaa pukeutua tiettyjen normien mukaisesti. Sosiaalisessa mediassa ei kuitenkaan ole mitään tiettyä rajoitettua pukukoodia, vaan jokainen saa itse määrittää, mitä laittaa päällensä ja millaisia kuvia itsestään julkaisee, niin kauan kuin esimerkiksi sivuston sääntöjä ei rikota. Voit siis pukeutua niin kuin sinusta itsestäsi tuntuu hyvältä. Eräänä leikkimielisenä ohjenuorana voisi pitää sitä, että jos kehtaa näyttää kuvansa mummolleen, opettajalleen tai tuleville lapsilleen, ei kuvassa luultavasti ole ”liikaa herutusta”.
Jos sinulle tulee vielä viestejä, joissa pukeutumistasi kritisoidaan, voit kertoa, että haluat esitellä kaulakoruasi osana asukokonaisuuttasi. Mikäli saisit aivan asiattomia viestejä sosiaalisessa mediassa, kannattaa ilmoittaa viesteistä ylläpidolle. Myös turvallisen aikuisen kanssa voi keskustella, jos toisten viestit painavat mieltäsi. Tsemppiä jatkoon sinulle.
Maija Nieminen