miltä nuoleminen tuntuu
Tuntuuko pimpin nuoleminen tytöistä aina hyvälle? On vaikea kuvitella tilannetta, jossa antaisin pojan työntää kielensä pimppiin. Entä jos se ei tunnukaan hyvältä? Tai jos poika ei haluakaan tehdä sitä? Ehkä olen sellainen, etten haluakaan minuun koskettavan. Ehkä minun on parempi olla yksin, koska mieleni ei tee lainkaan näyttää vartaloani kenellekään pojalle.

Hei.
Kiitos kysymyksestäsi. On ihan ymmärrettävää, että pohtii omaan seksuaalisuuteensa liittyviä asioita sekä omia rajojaan. Ehdottoman tärkeää onkin kuunnella omaa itseään sen suhteen, mitä haluaa tehdä, ja mitä ei halua tehdä seksin aikana.
Pimpin nuolemisesta ei ole pakko tykätä, olipa sitten kyseessä poika tai tyttö. Jotkut saattavat sitä kerran kokeilla ja tykästyä nuolemiseen, toisille taas yksi kerta riittää. Kehon reaktioita on hyvä kuunnella; jos jokin tuntuu miellyttävältä, voi sanoa kumppanilleen, että toiminta voi jatkua ja jos taas jokin ei miellytä, myös siitä pitää sanoa. Mikäli tietää jo valmiiksi, ettei halua itseään lainkaan nuoltavan, kannattaa siitä heti kertoa toiselle.
Ennen (suu)seksiä on hyvä vähän keskustella, mikä itseä ja toista voisi kiinnostaa ja mihin molemmat vetävät rajansa. Nautinnollisempaa seksi saattaa olla silloin, kun on jo hiukan tutustunut toiseen ja alastomana olo tuntuu mutkattomalta toisen seurassa. Ennen itse aktia voi myös harrastaa toisen kanssa hyväilyseksiä, pettingiä. Näin molemmat oppivat tuntemaan, millainen kosketus sopii kummallekin ja mistä kohdista itseään ja toista saa koskettaa.
On ihan luonnollista miettiä, näyttääkö vartaloaan kenellekään pojalle vai ei. Onneksi ei ole pakkokaan, jos ei siltä tunnu. Joskus kuitenkin voi käydä niin, että toisen seurassa on niin luonnollista ja hyvä olla, että pikkuhiljaa tuntuu turvallisemmalta vähentää vaatetta. Harva poika on yökkäillyt alastoman naisen nähdessään, joten sen puolesta voit olla huoleti. Myös pojilla saattaa olla samanlaisia ajatuksia kuin sinulla, sillä eivät kaikki pojatkaan ole varmoja omasta kehostaan. Ehkäpä sinua lohduttaa ajatus siitä, että pojillakin on tarve tulla hyväksytyksi omana itsenään, niin vaatteitta kuin vaatteineen päivineen.
Olethan ystävä itsesi kanssa, sillä kehosi pyrkii tekemään kaikkensa sinun hyväksesi. Aina kannattaa jutella omista ajatuksistaan jonkun toisen kanssa, sillä monet ikäisesi tytöt, ja sinua vanhemmatkin, miettivät samanlaisia juttuja. Jos kaipaat vielä keskusteluseuraa suuseksiin tai omaan kehonkuvaan liittyen, voit soittaa neuvontapuhelimeemme. Muista, että olet hyvä ja rakastettava juuri tuollaisenaan!
Neuvonnan tiimi